wykladowcy3

Wykładowcy

image description

Waldemar Szczepaniak

Sceny/praca nad spektaklem w Studiu 16-.

Aktor Teatru Nowego w Poznaniu od 1983 roku. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (1983). W Studiu Aktorskim STA od samego początku (2012 r.)
Nagrody:
1989 – Biały Bez, nagroda dla najpopularniejszego artysty scen poznańskich
1984 – nagroda dla młodych aktorów za rolę Edmunda Szeruckiego w spektaklu MIŁOŚĆ, CZYLI ŻYCIE, ŚMIERĆ I ZMARTWYCHWSTANIE wg Edwarda Stachury podczas XXIV Festiwalu Polskiej Sztuki Współczesnej we Wrocławiu
1983 – wyróżnienie za rolę Jean-Paula Marata w spektaklu DEMOKRACJA-KOPULACJA-REWOLUCJA podczas I Ogólnopolskiego Przeglądu Spektakli Dyplomowych Szkół Teatralnych w Łodzi

Maria Antkowiak

Maria Antkowiak

Emisja głosu.

Wokalistka/śpiewaczka operowa, coach wokalny, kompozytorka, autorka tekstów germanistka.

Absolwentka POSM I i II stopnia w Poznaniu oraz Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na wydziale wokalno-aktorskim.

Zawodowo zajmuje sie śpiewem operowym i klasyczną liryką wokalną, jak i autorską muzyką rozrywkową w gatunku pop-soul-jazz.

Doskonali swoje umiejętności i szkoli się pod okiem takich artystów jak: Sonia Lachowolska, Danuta Sendecka, Barbara Sambor, Kevin Mahogany, Anna-Maria Hefele, Rebecca Meitlis, Carola Theil, Piotr Łykowski, Anita Garanca, Zdzisława Donat, Tomasz Zagórski, Bettina Jensen czy Jaume Aragall.
etc.
Nieustannie uczestniczy w warsztatach, szkoleniach i konferencjach tj. Technika Doctor Vox prowadzonych przez Iltera Denizoglou.

Szkoląc i rehabilitując głos stawia na zrozumienie własnego ciała i wykorzystania jego możliwości w optymalny sposób. Liczy się przede wszystkim zdrowa i naturalna emisja w zgodzie emocjami i wartościami artystycznymi.

image description

Piotr Dąbrowski

Sceny.

Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, 2004).
W sezonie 2003-2004 aktor Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku.
Od 2004 do 2009 aktor Teatru Baj Pomorski w Toruniu, gdzie zagrał w spektaklach: „Kandyd, czyli optymizm” Voltaire’a w reż. Pawła Aignera (Kandyd), „Ubu Król, czyli Polacy”Alfreda Jarry’ego w reż. Zbigniewa Lisowskiego (Mistrz Ceremonii), „Pinokio” Carla Collodiego w reż. Pawła Aignera (Pinokio), „Cudowna lampa Aladyna” wg Bolesława Leśmiana w reż. Petra Nosalka (Wezyr), „Podróże Guliwera” Jonathana Swifta w reż. Ondreja Spisaka (Guliwer), „Opowieści wigilijnej” wg Charlesa Dickensa w reż. Czesława Sieńko (Duch Marleya).
Zagrał gościnnie w „Ofierze Wilgefortis” w reż. Piotra Tomaszuka w Teatrze Wierszalin oraz „Bracie naszego Boga” w reż. Pawła Aignera w Teatrze Rampa.
W Teatrze Polskim w Poznaniu od 2010 r. Można go było zobaczyć w „Pomórniku. Kryminale ekologicznym” Olgi Tokarczuk w reż. Emilii Sadowskiej (Czarny Płaszcz / Wnętrzak), „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Woland), „Ich czworo. Obyczaje dzikich” Gabrieli Zapolskiej w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Fedycki – Kochanek), „Chłopcu malowanym” Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka (Żołnierz 2), „Wiecznym kwietniu” Jarosława Jakubowskiego w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Areczek), „Balladynie” Marcina Cecko w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego (Kirkor), „Trupie” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Dougie), „Amadeuszu” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Venticelli I), „Otellu” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Cassio, zastępca Otella), „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reż. Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Jackie Brown), „Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Siemion Siemionowicz Podsiekalnikow), „Śmierć pracownika” Michała Kmiecika w reż. Iwo Vedrala (w sprawie pracy), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Rosencrantz), „Mizantrop” Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego w reż. Kuby Kowalskiego (Akast), „Granica” Zofii Nałkowskiej w reż. Szymona Kaczmarka (Zenon Ziembiewicz, dziennikarz, prezydent miasta), „Konstelacje” Nicka Payne’a w reż. Agaty Biziuk (Roland), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Arno Kretschmann).
Obecnie gra w następujących spektaklach:
„Dr@cula. Vagina dentata” Agata Biziuk i Agnieszka Makowska w reż. Agaty Biziuk
„Piszczyk” Jan Czapliński i Piotr Rowicki w reż. Piotra Ratajczaka (Zbyszek „Zigi” Bauer, przyjaciel, aktor)
„Krakowiacy i Górale” Wojciech Bogusławski w reż. Michała Kmiecika (Paweł, pan młody),
„Ojczyzna” Krystyna Miłobędzka w reż. Justyny Sobczyk (Dom)
„Sceny myśliwskie z Dolnej Bawarii” Martin Sperr w reż. Grażyny Kani
„EXTRAVAGANZA o miłości” Joanna Drozda, Jędrzej Burszta, Wojciech Kaniewski, ***, w reż. Joanny Drozdy
„Hymn do miłości” Marta Górnicka, w reż. Marty Górnickiej
„Malowany ptak” wg J. Kosińskiego, w reż. Mai Kleczewskiej
„EXTRAVAGANZA o władzy” Joanna Drozda, Jędrzej Burszta, Wojciech Kaniewski w reż. Joanny Drozdy
„Odys” Marcin Cecko w reż. Ewelina Marciniak
„Wielki Fryderyk” A. Nowaczyński, reż. Jan Klata, generał-adiutant von Rohdich
„Śluby PANieńskie” Aleksander Fredro w reż. Andrzeja Błażewicza

Łukasz Chrzuszcz

Łukasz Chrzuszcz

Elementarne zadania aktorskie.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2007).

Debiutował na scenie Teatru Nowego w Łodzi rolą Dromia w „Komedii omyłek” Williama Shakespeare`a w reżyserii Macieja Prusa (2002).

Współpracował z Teatrem Studyjnym w Łodzi oraz Teatrem Nowym w Łodzi. W ramach przedstawień dyplomowych kreował postaci m.in. Iwana Iwanowicza w „Boboku” Fiodora Dostojewskiego, Tartuffe`a w „Świętoszku” Moliera. Zagrał także w „Pajęczej sieci” A. Christie, „Pawie Królowej” D. Masłowskiej, „Skazie” M. Brody oraz „Dożywociu” A. Fredro.

Znany także z ról serialowych, m.in. w „Magdzie M.”, „Barwach szczęścia” (2007). Wielokrotnie nagradzany: nagrodą Gazety Wyborczej dla najlepszego aktora na „Kąfrątacjach” teatrów szkolnych Łódź 1999, Grand Prix na Encounter Festiwal w Brnie (2007), III nagrodą aktorską na XXV FST w Łodzi (2007), główną nagrodą Krytyków ZASP na FST w Łodzi (2007), nagrodą publiczności za „najbardziej elektryzującą rolę męską” na FST w Łodzi (2007), nagrodą dla najlepszego aktora ufundowaną przez J. Machulskiego na FST w Łodzi (2007), „Złotą Maską” dla najlepszego aktora w sezonie 2006/2007 w Łodzi, „Białym  Bzem” – nagrodą publiczności dla najlepszego poznańskiego aktora roku (2008), Medalem Młodej Sztuki przyznawanym przez „Głos Wielkopolski” (2008), nagrodą aktorską za rolę Momo w spektaklu „Ścianananaświat” na III Festiwalu Teatralna Karuzela w Łodzi (2013). W roku 2009 został laureatem Stypendium Artystycznego Miasta Poznania. Na 17. Ogólnopolskim Festiwalu Komedii TALIA w Tarnowie (2013) zdobył Nagrodę Aktorską „za twórczą kontynuację postaci Obywatela Piszczyka w przedstawieniu „Piszczyk” Jana Czaplińskiego i Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka”. Kolejna nagroda za rolę Jana Piszczyka została mu przyznana przez Jury 20. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w 2014 roku.

W latach 2007-2010 asystent prof. W.Malajkata w PWSFTViT w Łodzi.

W zespole aktorskim w Teatrze Polskim w Poznaniu w latach 2007-2014. Zagrał m.in. w spektaklach: „Postępujący zanik mięśni” Andrzeja Bartnikowskiego w reż. autora (Lewy), „Zemsta” Aleksandra Fredry w reż. Piotra Cieplaka (Mularz), „Kiedy świat był młody” w reż. Pawła Kamzy (Dezerter), „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza (Pyzo, Lokajczyk Walek), „Szarańcza” Biljany Srbljanović w reż. Pawła Szkotaka (Urzędnik, Bywalec klubu), „Mykwa” Piotra Rowickiego w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Krzyś), „Przyjaciel” Radosława Paczochy w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Jaco), „Bobok” wg Fiodora Dostojewskiego w reż. Grigorija Lifanowa (Iwan Iwanowicz), „Walizka” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk w reż. Piotra Kruszczyńskiego (Narrator), „Portugalia” Zoltana Egressyego w reż. Iwony Kempy (Szatan), „Krawiec” Sławomira Mrożka w reż. Artura Tyszkiewicza (Barbarzyńca), „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Iwan Bezdomny), „Ścianananaświat” Serge Kribusa w reż. Katarzyny Michałkiewicz (Momo), Trup” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Eldon Phelps), „Amadeusz” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Amadeusz).

Od 2015 roku aktor Teatru Nowego w Poznaniu.

Aktualne role:
Rożek, pepoż/POLONIUSZ
JA JESTEM HAMLET Agaty Dudy-Gracz
reż. Agata Duda-Gracz
Podporucznik Paluch/Skaut Gustaw IV
ASYMILACJA Radosława Paczochy
reż. Piotr Kruszczyński
Ministrant/Konewka
PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza
reż. Mikołaj Grabowski
(postać/muzyka)
BENIOWSKI. BALLADA BEZ BOHATERA Juliusza Słowackiego
reż. Małgorzata Warsicka
Borys Simeonow-Piszczyk
WIŚNIOWY SAD Antoniego Czechowa
reż. Izabella Cywińska
Cyryl
IWONA, KSIĘŻNICZKA BURGUNDA Witolda Gombrowicza
reż. Magdalena Miklasz
Pan Siutek zwany Szczochem – pan młody
BĘDZIE PANI ZADOWOLONA, CZYLI RZECZ O OSTATNIM WESELU WE WSI KAMYK
reż. Agata Duda-Gracz
(postać)
MOSDORF. REKONSTRUKCJA Beniamina M. Bukowskiego
reż. Beniamin M. Bukowski
Bob
PRZESILENIE Davida Greiga i Gordona McIntyre
reż. Anna Gryszkówna
Francois
PRZYJĘCIE DLA GŁUPCA Francisa Vebera
reż. Tadeusz Bradecki

Madzia

Magdalena Chrzuszcz

Charakteryzacja sceniczna.

Filolog klasyczny i charakteryzatorka z wykształcenia. Od 2006 roku na etacie w Teatrze Polskim w Poznaniu.

image description

Maria Rybarczyk

Wiersz.

W 1978 roku ukończyła studia w PWST w Krakowie. Pracuje w Teatrze Nowym w Poznaniu. W styczniu 2013 roku odznaczona medalem „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.
W Studiu Aktorskim STA od samego początku (2012).
Aktualne role:
Podkomorzyna
PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza
reż. Mikołaj Grabowski
Pani Gusia zwana Świętą – matka Siły
BĘDZIE PANI ZADOWOLONA, CZYLI RZECZ O OSTATNIM WESELU WE WSI KAMYK
reż. Agata Duda-Gracz
Aktorzyca
AMBONA LUDU Wojciecha Kuczoka
reż. Piotr Kruszczyński
Matka
MOKRADEŁKO Katarzyny Surmiak-Domańskiej
reż. Mikołaj Grabowski
Pani Rollisonowa (Aunt Jemima)
DZIADY Adama Mickiewicza
reż. Radosław Rychcik
Żona B.
MISTER BARAŃCZAK Jerzego Satanowskiego
reż. Jerzy Satanowski
Nagrody:
2013 – odznaka honorowa „Zasłużony dla kultury polskiej”
2008 – nagroda „Laur Wiosny” za najlepszą rolę kobiecą za rolę Heleny Andrejewny w spektaklu WUJASZEK WANIA Antona Czechowa podczas 2. Międzynarodowego Festiwalu Jednego Autora w Elblągu
1992 – nagroda aktorska za rolę Kordelii w DZIENNIKU UWODZICIELA Sorena Kierkegaarda podczas XXVII Ogólnopolskiego Przeglądu Teatrów Małych Form w Szczecinie
1989 – nagroda za rolę Marianny w spektaklu TARTUFFE Moliera podczas XXIX Kaliskich Spotkań Teatralnych

image description

Michał Kocurek

Piosenka aktorska.

Aktor Teatru Nowego w Poznaniu od 2009 roku. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie.
Aktualne role:
Edi, reżyser/HAMLET
JA JESTEM HAMLET Agaty Dudy-Gracz
reż. Agata Duda-Gracz
Prusak Emil/Duch Ojca Niemca/Generał Dowbor-Muśnicki
ASYMILACJA Radosława Paczochy
reż. Piotr Kruszczyński
Jankiel
PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza
reż. Mikołaj Grabowski
Cyprian
IWONA, KSIĘŻNICZKA BURGUNDA Witolda Gombrowicza
reż. Magdalena Miklasz
Pan Dziobek zwany Siłą
BĘDZIE PANI ZADOWOLONA, CZYLI RZECZ O OSTATNIM WESELU WE WSI KAMYK
reż. Agata Duda-Gracz
Elvis, Bono, Jim Morrison, Youtuber, Dziennikarz, ON
ELVIS Magdaleny Zaniewskiej i Michała Siegoczyńskiego
reż. Michał Siegoczyński
Brzydkie Słowo
CHODŹ NA SŁÓWKO 2 Maliny Prześlugi
reż. Jerzy Moszkowicz
Jan Sobolewski
DZIADY Adama Mickiewicza
reż. Radosław Rychcik
Jasza
WIŚNIOWY SAD Antoniego Czechowa
reż. Izabella Cywińska
Ana Sol
DOM BERNARDY ALBA Federico Garcia Lorki
reż. Magdalena Miklasz
(postać)
ŻYCIE TO NIE TEATR Jerzego Satanowskiego
reż. Jerzy Satanowski

hamer

Andrzej Hamerski

Produkcja.

Absolwent Kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od początku pracy zawodowej związany z poznańskimi instytucjami kultury, gdzie specjalizował się w szeroko rozumianym marketingu kultury. W latach 2004-2005 pracował w Fundacji „Chór Stuligrosza-Poznańskie Słowiki”, do której wrócił w latach 2006-2008 jako Członek Zarządu Fundacji. W latach 2005-2007 pracował w Wielkopolskim Biurze Koncertowym, a od 2007 roku do 2018 roku w Teatrze Nowym im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, gdzie kierował działami marketingu i impresariatu oraz pełnił obowiązki kierownika działu promocji i reklamy (2017-2018). W latach 2009-2011 zasiadał w Zarządzie European Theatre Convention – sieci zrzeszającej ponad 40 teatrów z całej Europy. Od 2018 roku jest zastępcą dyrektora ds. administracyjnych w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

image description

Mariusz Adamski

Sceny.

Absolwent Szkoły Aktorskiej Lart StudiO w Krakowie oraz Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu.

Zagrał w przedstawieniu dyplomowym „Testament psa, czyli historia o miłosiernej” Ariano Suassuna w reż. Remigiusza Brzyka (2011), brał udział w kilku produkcjach telewizyjnych i filmowych.
W zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od kwietnia 2012.
Zadebiutował w „Hamlecie” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Laertes, syn Poloniusza). Zagrał w spektaklach: „Zażynki” Anny Wakulik w reż. Katarzyny Kalwat (Piotr), „Kwaśne mleko” Maliny Prześlugi w reż. Uli Kijak (Światłość), „Opera za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reżyserii Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Kuba / Żebrak), „Otello” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Oficer w kasynie / Major w sztabie), „Piszczyk” Jana Czaplińskiego i Piotra „Szczaw, frytki” Zoltána Egressyego w reż. Piotra Kaźmierczaka (Sędzia główny), „Granica” Zofii Nałkowskiej w reżyserii Szymona Kaczmarka (Karol Wąbrowski), „Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reżyserii Piotra Ratajczaka (Wariat / Mężczyzna 1, 2, 3 / Żul), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Günther Nollau).

Obecnie gra w następujących spektaklach:

„Piszczyk” Jan Czapliński i Piotr Rowicki w reż. Piotra Ratajczaka (Ksiądz Jacek)
„Krakowiacy i Górale” Wojciech Bogusławski w reż. Michała Kmiecika (Stach, amant Basi)
„Ojczyzna” Krystyna Miłobędzka w reż. Justyny Sobczyk (Pan Wojsko)
„Drugi spektakl” w reż. Anny Karasińskiej
„Great Poland” Krzysztof Szekalski, reż. Aleksandra Jakubczak
„Portret trumienny” Kuba Wojtaszczyk, reż. Michał Kmiecik
„Kordian” Juliusz Słowacki w reż. Jakuba Skrzywanka
„PePePe. Przegląd Piosenki Poznańskiej” w reż. Joanny Drozdy
„O mężnym Pietrku i sierotce Marysi. Bajka dla dorosłych” w reż. Wiktora Rubina
„27 GRUDNIA” w reż. Jakuba Skrzywanka
„Śluby PANieńskie” w reż. Andrzeja Błażewicza

image description

Radosław Elis

Piosenka aktorska.

Aktor filmowy i teatralny oraz wokalista. W 1998 roku ukończył Akademię Teatralną w Warszawie. W latach 1998-2001 pracował w Teatrze Narodowym w Warszawie. Od 2002 roku związany jest z Teatrem Nowym w Poznaniu. Współpraca ze sceną poznańską zaowocowała takimi rolami jak: Raskolnikow („Zbrodnia i kara”), Segismundo („Życie jest snem”), Artur („Tango”), czy Don Juan („Don Juan”). W 2011 został uhonorowany Medalem Młodej Sztuki. Odtwórca głównej roli (Chris) w musicalu Miss Sajgon w Teatrze Roma w Warszawie. Brał udział w wielu spektaklach i widowiskach muzycznych (m.in. w „Śnie nocy letniej” w reż. Wojciecha Kościelniaka, „Księżniczce czardasza” w reż. Grzegorza Chrapkiewicza). Od 2001 roku współpracuje z Jerzym Satanowskim („Stachura, czyli list do pozostałych”, „Życie to nie teatr”, „Mr. Barańczak”). Od 2018 roku na stałe pracuje w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, gdzie gra min. Guido Continiego w „Nine”, Pastora w „Footloose” i Gomeza w „Rodzinie Addamsów”. Przez wiele lat odtwórca postaci Mirka Gabriela w serialu „Złotopolscy”.

Nagrody:
2013 – nagroda za rolę Posła w FIRMIE Pawła Demirskiego podczas 12. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy
2011 – Medal Młodej Sztuki
2010 – Srebrna Maska za role Adwokata Moona w LOBOTOMOBILU Janusza Wiśniewskiego oraz Maxa w W SOBOTĘ O ÓSMEJ Hanocha Levina

Lama

Krystyna Lama Szydłowska

Ruch

Krystyna Lama Szydłowska – performerka/choreografka/tancerka/animatorka kultury/pedagożka tańca. Interesuje się ruchem ciała odzwierciedlającym transformację stanów emocjonalnych, które są wynikiem aktualnej rzeczywistości społecznej. Taniec traktuje jako połączenie ekspresji emocjonalnej i funkcjonalności poszczególnych partii ciała. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku choreografia (studia drugiego stopnia) oraz Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu na kierunku kompozycja i techniki tańca (studia pierwszego stopnia), stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015-2017, Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Pracowała między innymi z Isabelle Schad przy spektaklu „Collective Jumps”, Daliją Aćin Thelander i Keren Levi „Upside down”, Janem Komasą i Mikołajem Mikołajczykiem „Ksenofonia. Symfonia dla Innego.”, Martą Górnicką i Anną Godowską „Hymn do Miłości”, Rafałem Dziemidokiem “Serce fabryki”, Tomaszem Bazanem “Manfred Macx” oraz „Koniec śmierci”, Collen Thomas – Young “but the sun came up and we were here”, Claire Croizé i Etienne Guilloteau “Pole Reports from Space” , Katarzyną Minkowską „Maria Magdalena. Wykład o grzechu.” oraz z Januszem Orlikiem, Teatrem Fuzja i wieloma innymi. Rezydentka programu Solo Projekt Plus 2018 Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach którego stworzyła autorski spektakl “Higiena Tożsamości”. Wraz z Iwo Vedral i Dawidem Dąbrowskim stworzyli zwycięską koncepcję spektaklu “No more tears” w ogólnopolskim konkursie pt. „Wieczór boski” na realizację premiery w ramach „Roku Bogów w Polskim Teatrze Tańca”, który miał premierę w czerwcu 2018 w ramach Festiwalu Malta w Poznaniu. Współpracowała jako choreografka przy takich produkcjach teatralnych jak „Nogi Syreny” reż. Joanna Drozda, „Śluby Panieńskie” reż. Andrzej Błażewicz, „Dziewczynka zza / przyszłość boli tylko raz” reż. Mariusz Zaniewski, “Czarna skóra, białe maski” reż. Wiktor Bagiński. Od 2009 roku prowadzi taneczne zajęcia oraz warsztaty z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i seniorami między innymi w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec dla dzieci, podczas Festiwalu Malta, program “Wolno dzieciom”, czy podczas warsztatów Dancing Poznań. Angażuje się w liczne wolontariaty. Uczestniczyła w wielu warsztatach i coachingach tanecznych (m.in. Andrew Morrish, Wim Vandekeybus, Rosalind Crisp, Peter Pleyer, Colleen Thomas-Young, Rebecca Lazier, Jared Gradinger, Angela Schubot, Alice Chauchat). Tworzy własne choreografie („How to grow”, „Rytm przestrzeni”, „Pamiętniki z wakacji”, „Pogłos”, „Stan zamętu”). Działa na pograniczu dyscyplin („Długi stół – posiłek performatywny”, „Limbo” oraz “Full Space” przy współpracy z Dawidem Dąbrowskim). Pracuje również jako acting coacher i choreografka przy filmach oraz teledyskach. Pod pseudonimem lam.fatal tworzy autorskie piosenki oraz videoklipy. Wraz z Zofią Tomczyk powołały do życia Fundację KINESTREFA by wspólnie tworzyć, zdobywać wiedzę oraz dzielić się tym co już wiedzą („Banalnie Łatwy Trik” i „Syrenada”, Cykla spotkań Improwizowanych).
Kocha cukier. fot. Karolina Gorzelańczyk i Maciej Włodarczyk

Ula Kijak

Ula Kijak

Wstęp do reżyserii

ULA KIJAK – reżyserka, aktywistka Reżyseruje spektakle oraz inne wydarzenia performatywne i interdyscyplinarne w Polsce i za granicą. Pracowała w offie, w teatrach dramatycznych i lalkowych, kręciła filmy dokumentalne i reportaże, reżyserowała słuchowiska teatralne, zrobiła teledysk zespołu Shannon. Była współzałożycielką Grupy Artystycznej TERAZ POLIŻ (Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za całokształt działalności), a także jej członkinią do października 2017 roku. Prowadzi działania społeczne, projekty edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, również w języku angielskim, zajęcia teatralne dla nauczycieli i wychowawców, a także artystyczne projekty partycypacyjne m.in.: dla kobiet osadzonych w areszcie śledczym i dla ofiar wojny domowej w Kolumbii. W latach 2009-2015 pracowała na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, jako asystentka prof. Waldemara Śmigasiewicza. W 2016 roku obroniła doktorat dotyczący niehierarchicznych metod reżyserowania oraz twórczego myślenia zespołowego (“Mit artysty a codzienność reżyserki”). Obecnie wykłada w Studiu Aktorskim STA w Poznaniu, współpracuje z “Czasem Kultury”, działa w Strajku Kobiet Poznań i Objazdowym Uniwersytecie Powszechnym im. Ireny Krzywickiej. Naucza i propaguje idee twórczości bez przemocy.

Stachowiak

Ildefons Stachowiak

Proza.

Aktor Teatru Nowego w Poznaniu od 1991 roku. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (1986). W latach 1986-91 aktor Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu.
Aktualne role:

Arkadiusz/STARY HAMLET
JA JESTEM HAMLET Agaty Dudy-Gracz
reż. Agata Duda-Gracz

Gerwazy
PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza
reż. Mikołaj Grabowski

Kołopuk
BABA-DZIWO Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej
reż. Maria Kwiecień

Pan Idzik zwany Kuśką – ojciec pana młodego
BĘDZIE PANI ZADOWOLONA, CZYLI RZECZ O OSTATNIM WESELU WE WSI KAMYK
reż. Agata Duda-Gracz

Książę Albanii
LEAR na motywach tragedii KRÓL LEAR Williama Shakespeare’a
reż. Jędrzej Piaskowski

Leonid Gajew
WIŚNIOWY SAD Antoniego Czechowa
reż. Izabella Cywińska

Cheval
PRZYJĘCIE DLA GŁUPCA Francisa Vebera
reż. Tadeusz Bradecki

Nagrody:

1986 – wyróżnienie za rolę Iliji w spektaklu CZERWONY KOGUT LECI WPROST DO NIEBA Bulatovicia podczas IV Ogólnopolskiego Przeglądu Spektakli Dyplomowych Szkół Teatralnych w Łodzi

image description

Jakub Papuga

Proza.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2000).

Laureat wyróżnienia na Festiwalu Szkół Aktorskich w Łodzi (2000) za rolę Denka w „Śnie nocy letniej” Williama Shakespeare`a w reżyserii Krzesisławy Dubiel oraz za rolę Sąsiada w „Rodzinie Totów” w reżyserii Krzysztofa Dracza. W roku 2005 otrzymał Stypendium Artystyczne Miasta Poznania.

Od 2000 roku związany jest z Teatrem Polskim w Poznaniu.

Jest także aktorem filmowym. Zagrał m.in. w „Syzyfowych pracach” w reżyserii P. Komorowskiego, „Zabij ich wszystkich”, „Głośniej od bomb” w reżyserii P. Wojcieszka, „Requiem” w reżyserii W. Leszczyńskiego, „Nocy generałów” (filmie produkcji niemieckiej), serialu „M jak miłość”.

W Teatrze Polskim stworzył m.in. role: Sobolewskiego w „Dziadach drezdeńskich” Adama Mickiewicza (reż. M. Prus), Rolfiego w „Córkach King Konga” T. Walser (reż. R. Sabara), Henryka w „Księciu Niezłomnym” Calderona / Słowackiego (reż. P. Łysak), Karola we „Freiheit – Wolność” wg Leona Kruczkowskiego (reż. P. Łysak), Hamleta w „Hamlecie Wtórym” Romana Jaworskiego (reż. M.Prus), Mieszkańca / Wędkarza w „Torach” M. Marković (reż. R. Sabara), Mikołaja w „Płatonowie i innych” wg Antoniego Czechowa w reżyserii Piotra Kruszczyńskiego, Artema Gaganowa w „Biesach” Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Marka Fiedora, Joski Papiego w „Starym Franka Hernera” Jánosa Háy`a w reżyserii Iwony Kempy ),  Klubowicza, Narzeczonego, Bezrobotnego, Oskarżonego w „Procesie” Franza Kafki w reżyserii Marka Fiedora, Iona w  „Twój, Twoja, Twoje…” Przemysława Nowakowskiego w reżyserii Moniki Pęcikiewicz , Siemiona Miedwiedienki w „Mewie” Antona Czechowa w reż. Pawła Szkotaka, NIkodema w „Postępującym zaniku mięśni” Andrzeja Bartnikowskiego w reż. autora, Wacława w „Zemście” Aleksandra Fredry w reżyserii Piotra Cieplaka, „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reżyserii Artura Tyszkiewicza (Józio Kowalski), „Szarańczy” Biljany Srbljanović w reż. Pawła Szkotaka (Urzędnik, Bywalec klubu),„Mykwie” Piotra Rowickiego w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Mendel, Ksiądz), „Zwale” wg Sławomira Shuty w reżyserii Emilii Sadowskiej (Mirek), „Pomórniku. Kryminale ekologicznym” Olgi Tokarczuk w reż. Emilii Sadowskiej (Dyzio), „Złodziejach” („Diebe”) Dei Loher w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Tomasz Tomason), „Portugalii” Zoltana Egressyego w reżyserii Iwony Kempy (Czaruś), „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Behemot), „Trupie” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Leon / Mężczyzna z mikrofonem), „Otellu” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Montano, poprzednik Otella na stanowisku gubernatora Cypru), „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reżyserii Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Filch / Robuś), „Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Aristarch Dominikowicz Grand-Skubik),„Śmierć pracownika” Michała Kmiecika w reż. Iwo Vedrala (przed awansem), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Guildenstern), „Szczaw, frytki” Zoltána Egressyego w reż. Piotra Kaźmierczaka (Sędzia liniowy II), „Granica” Zofii Nałkowskiej w reżyserii Szymona Kaczmarka (Marian Chąśba), „Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reżyserii Piotra Ratajczaka (Poldek), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Horst Ehmke).

Obecnie gra w następujących spektaklach:

„Kotka na rozpalonym blaszanym dachu” Tenness Williams w reż. Kuby Kowalskiego (Gooper)
„Krakowiacy i Górale” Wojciech Bogusławski w reż. Michała Kmiecika (Bardos, student z Krakowa)
„EXTRAVAGANZA o miłości” Joanna Drozda, Jędrzej Burszta, Wojciech Kaniewski oraz *** w reż. Joanny Drozdy
„Sceny myśliwskie z Dolnej Bawarii” Martin Sperr w reż. Grażyny Kani (Volker, Georg)
„Myśli nowoczesnego Polaka. Roman Dmowski (nieautoryzowana biografia), Anna Wojnarowska, Grzegorz Laszuk w reż. Grzegorza Laszuka
„Portret trumienny” Kuba Wojtaszczyk w reż. Michała Kmiecika
„K.” Paweł Demirski w reż. Moniki Strzępki
„EXTRAVAGANZA o władzy” Joanna Drozda, Jędrzej Burszta, Wojciech Kaniewski w reż. Joanny Drozdy
„Wielki Fryderyk ” Adolf Nowaczyński w reż. Jana Klaty
„PePePe. Przegląd Piosenki Poznańskiej” w reż. Joanny Drozdy
„27 Grudnia” w reż. Jakuba Skrzywanka

 

Kaleta

Michał Kaleta

Sceny współczesne

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2000)

Od 2000 roku związany z Teatrem Polskim w Poznaniu.

Poznańskim widzom znany jest z ról: Sekretarza, Jankowskiego w „Dziadach drezdeńskich” Adama Mickiewicza w reż. Macieja Prusa (2000) oraz Konrada w II wersji „Dziadów drezdeńskich” tej samej reż. (2002), Don Fernanda w „Księciu Niezłomnym” Calderona/Słowackiego (reż. Paweł Łysak), Młodego w „Kręgu personalnym 3:1” (reż. Piotr Chołodziński), Jana w „Wolność-Freiheit” wg Leona Kruczkowskiego (reż. Paweł Łysak), Kalambura w „Hamlecie Wtórym” Romana Jaworskiego (reż. Maciej Prus), Roberto Zucco w „Roberto Zucco” B.-M. Koltesa (reż. Paweł Wodziński), Bohatera w „Torach” M. Marković (reż. Rafał Sabara), Terrorysty, Nieśmiałego w „Krwi” Sergi Belbela w reż. Grażyny Kani, Osipa w „Płatonowie i innych” wg Antoniego Czechowa w reż. Piotra Kruszczyńskiego Mikołaja Stawrogina w „Biesach” Fiodora Dostojewskiego w reż. Marka Fiedora, Mikulina w „W oczach Zachodu” wg Josepha Conrada w reż. Mateusza Bednarkiewicza, Józefa K. w „Procesie” Franza Kafki w reż. Marka Fiedora, Hectora Bianceri w „Opowieściach argentyńskich” wg Witolda Gombrowicza w reż. Pawła Kamzy, Andiego w „Kobiecie sprzed dwudziestu czterech lat” Rolanda Schimmelpfenniga, Novaka w „Twój, Twoja, Twoje…” Przemysława Nowakowskiego w reż. Moniki Pęcikiewicz, Jazona w „Mammie Medei” Toma Lanoye`a w reż. Moniki Dobrowlańskiej, Adama w „Postępującym zaniku mięśni” Andrzeja Bartnikowskiego w reż. autora, Trigorina w „Mewie” Antona Czechowa w reż. Pawła Szkotaka, heinza w „Amatorkach” Elfriede Jelinek w reż. Emilii Sadowskiej, Miętusa w „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza, Żołnierza, Świadka w „Mykwie” Piotra Rowickiego w reż. Moniki Dobrowlańskiej, Borosa i Myśliwego w „Pomórniku. Kryminale ekologicznym” Olgi Tokarczuk w reż. Emilii Sadowskiej. Zagrał także w przedstawieniach: „Portugalia” Zoltana Egressy`ego w reż. Iwony Kempy (Ksiądz), „Wieczny kwiecień” Jarosława Jakubowskiego w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Pan Krzysiu), „Balladyna” Marcina Cecko w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego (Kostryn), „Józef i Maria” Petera Turriniego w reż. Pawła Szkotaka (Mówca), „Ich czworo. Obyczaje dzikich” Gabrieli Zapolskiej w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Demon 1), „Krawiec” Sławomira Mrożka w reż. Artura Tyszkiewicza (Krawiec), „Panny z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Wiktor Ruben), „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Mistrz), „Trup” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Larry), „Chłopiec malowany” Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka (Żołnierz 1), „Amadeusz” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Młody Antonio Salieri), „Otello” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Iago, adiutant Otella), „Opera za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reż. Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Mackie Majcher), „Oblężenie” Piotra Rowickiego w reż. Joanny Zdrady (On), „Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Wiktor Wiktorowicz, pisarz), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Hamlet, syn poprzedniego króla i bratanek obecnego), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Willy Brandt), „UFO” Iwana Wyrypajewa w reż. Barbary Krasińskiej (Robert Evans / Matthew O’Farell / Dieter Lange), „Mizantrop” Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego w reż. Kuby Kowalskiego (Filint), „Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka (Duduś).

Zagrał także w spektaklu Teatru Telewizji „Edward II” Edwarda Marlowe`a w reżyserii Macieja Prusa (2003).

Aktor jest laureatem Stypendium Artystycznego Miasta Poznania w roku 2003. W styczniu 2005 roku otrzymał przyznawany dorocznie przez Oficynę Wydawniczą „Głos Wielkopolski” Medal Młodej Sztuki za rolę w „Procesie” Franza Kafki oraz „Opowieściach argentyńskich” wg Witolda Gombrowicza.

W 2011 roku otrzymał indywidualne wyróżnienie w 17. Ogólnopolskim Konkursie na wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej oraz nagrodę aktorską na XI Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu za rolę w spektaklu „Chłopiec malowany”.

witek szulc

Witek Szulc

Piosenka aktorska w Studiu 30+

Absolwent Wydziału Aktorskiego PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie – Filia we Wrocławiu (1988) oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Poznaniu (2012). W 2007 roku obronił pracę doktorską w Akademii Teatralnej w Warszawie, a w styczniu 2014 na Wydziale Aktorskim Akademii Teatralnej w Warszawie uzyskał stopień doktora habilitowanego na podstawie dysertacji Aktor a partytura. Jest profesorem nadzwyczajnym w Zakładzie Aktorstwa i Ruchu Scenicznego Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Zadebiutował 18 września 1987 rolą w Człowiek jak człowiek Bertolta Brechta w zbiorowej reżyserii Hanny Herman-Cieślik, Mieczysławy Walczak-Deleżyńskiej i Jerzego Kozłowskiego na deskach Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze, którego aktorem był w latach 1987-1988. Ponadto był związany z Teatrem Nowym w Poznaniu (1988-1990), Teatrem im. Wilama Horzycy w Toruniu (1990-1994), Teatrem Polskim w Bydgoszczy (1994-1998) oraz Teatrem Polskim w Poznaniu (1998-2008). Ponadto występował w The Point Theatre w Nowym Jorku i był gościnnie związany z Teatrem Powszechnym w Radomiu oraz Teatrem Rozrywki w Chorzowie.

Wystąpił w kilkudziesięciu rolach w spektaklach takich reżyserów jak Jerzy Satanowski, Jan Szurmiej, Izabella Cywińska, Krystyna Meissner, Adam Orzechowski, Lech Raczak, Andrzej Rozhin i Maciej Korwin. Ponadto sam reżyserował na deskach Kujawsko-Pomorskiego Impresaryjnego Teatru Muzycznego w Toruniu (2015). Jest laureatem Nagrody im. Hieronima Konieczki dla młodego aktora za rolę tytułową w przedstawieniu Ubu król Alfreda Jarry’ego w Teatrze Polskim w Bydgoszczy (1996) oraz plebiscytu publiczności na najpopularniejszego aktora sezonu w Teatrze Polskim w Bydgoszczy (1996).

 

Sykula

Joanna (Sykula) Sykulska

Chór.

Joanna (Sykula) Sykulska – muzyk, animator, dyrygentka ‘Chóru Pogłosy’. Pracuje z dziećmi  i dorosłymi, prowadzi warsztaty muzyczne. Od 2014 rokuwspółtworzy projekt muzyki improwizowanej „Zwierzyniec Sykuli”. W 2012 roku w Boliwii pracowałajako nauczyciel instrumentów smyczkowych oraz dyrygentka ‘Coro y Orquesta Santiago de Chiquitos’ z którym zajęła I miejsce na Festival de Temporada de Musica Misional en Chiquitos. Przez półtora roku była dyrygentką Chóru Czarownic, z którym koncertowała po całej Polsce (m.in. ‘Jarocin Festiwal’, ‘Przegląd Piosenki Aktorskiej’, czy Teatr Powszechny w Warszawie). Od listopada 2018 wraz  z ‘Chórem Pogłosy’ i zespołem ‘kakofoNIKT’ tworzą projekt, z którym wystąpili na Festiwalach ‘Sonus ex Machina’ oraz ‘Ethniesy’ w Bydgoszczy, a w kwietniu tego roku zdobyli I nagrodę na Festiwalu Muzyki Folkowej Polskiego Radia „Nowa Tradycja”.

zagorodnikov

Andrei Zagorodnikov

Improwizacja.

Nazywam się Andrei Zagorodnikov. Jestem młodym reżyserem, aktorem i pedagogiem. Skończyłem wydział reżyserii Rosyjskiego Państwowego Instytutu Sztuk Scenicznych w Sankt Petersburgu (była Petersburska Akademia Sztuk Teatralnych) w klasie mistrzowskiej prof​.​ Wieniamina Filsztyńskiego, wybitnego rosyjskiego pedagoga i reżysera. Obecnie pracuję jako pedagog w pracowni prof. Larysy Graczowej (współpracującej z W. Filsztyńskim prawie od 30 lat) i w Studiu Aktorskim STA w Poznaniu. W 2017-2018 byłem ​asystentem-​obserwatorem przy spektaklu „Proces”, w reżyserii Krystiana Lupy. Władam językami: rosyjskim (język ojczysty), polskim i angielskim (w stopniu dobrym), włoskim (w stopniu średnim).

Zajmuję się pedagogiką teatralną od 2012 roku i w ciągu sześciu lat robiłem warsztaty w Europie m.in. w teatrze „Nowym” w Poznaniu, w teatrze „Zagłębia” w Sosnowcu, na festiwalach w Czechach, w Niemczech, we Włoszech. W 2016 roku zacząłem pracować w Petersburskim Instytucie Sztuk Scenicznych, a w 2017 w AST (była PWST) w Krakowie. Jestem twórcą własnej metodologii, opartej na późnych dziełach K. Stanisławskiego i metodzie N. Demidowa. Metoda Demidowa jest szczególnie ciekawa, ponieważ proponuje absolutnie inne podejście do wykształcenia aktora, niż to, do którego mamy przyzwyczajenie w szkołach teatralnych, bo kształtuje aktora swobodnego i czułego na siebie samego, i na partnera. Jest korzystna dla pracy w teatrze i filmie/serialu.

Zrobiłem kilka spektakli, między innymi: w tym roku spektakl ze studentami 3 roku w Petersburgu według „Zdrady” Harolda Pintera i spektakl «Poza zasięgiem sieci» według sztuki Petry Wüllenweber w Teatrze Młodych Widzów w Petersburgu. Aktorka, grająca w tym spektaklu, dostała nagrodę „Złoty sofit” za debiut. Wystawiłem również monodram ,,I, Iago” (który wyreżyserowałem i w którym zagrałem), z którym występowałem na pięciu międzynarodowych festiwalach.

Michał Mroczkowski (1)

Michał Mroczkowski

Rytmika / kształcenie słuchu.

Muzyk, tancerz, animator kultury. Absolwent Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, członek Stowarzyszenia Młodych Animatorów Kultury. Twórca choreografii do spektakli: Pieśń o nocy, Moniuszko, powiedz mi coś na uszko, SiódmegoDirty Dancing Music&Dance Show. Prezentuje się z sukcesami na zawodach tanecznych, pokazach i koncertach w całej Polsce. Na co dzień prowadzi zajęcia taneczne i warsztaty ruchowe w Art of Move Dance Studio. Był producentem międzynarodowego przedsięwzięcia  tanecznego Dance Fusion Festival w Poznaniu (2013,2014), był animatorem podczas 20. Biennale Sztuki dla Dziecka (2015), realizował inicjatywę aktywizującą mieszkańców Miasta Poznań – Roztańczyć Poznań (2014), bierze stały  udział w projektach CK Zamek w Poznaniu – Moja muzyka, Imieniny ul. Św. Marcin, Noc Muzeów, był koordynatorem projektu 5 Zmysłów.Tabu (2016), był rezydentem w ramach programu Rezydenci w Rezydencji w CK Zamek (2016). Współpracuje również z Towarzystwem Muzycznym Schola Cantorum Posnanensis. W sferze jego zainteresowań znajduje się wykorzystanie metody rytmiki w pracy z aktorami i wokalistami, taniec kultury afrokubańskiej czy specyfika gatunku musicalu.

supron

Karolina Supron

Emisja głosu.

Wokalistka na wielu albumach studyjnych, m. in.: Gienek Loska BAND „Hazardzista”, „cudowny świat”, „Jarzynki i przyjaciele”, „Vivaldi jak 300 lat temu”, Maciej Maleńczuk „Tęczowa Swasta”, Stanisława Celińska „Atramentowa”, Stanisława Celińska „Suplement”, De Mono „XXX”, IDA „Prosta historia”, Strachy Na Lachy „Przechodzień o wschodzie”. Na co dzień związana jest ze Szkołą Tańca Współczesnego w Poznaniu, szkołą wokalną „Przestrzeń Głosu”, a także ze studiem aktorskim STA. Stworzyła muzykę do spektakli dyplomowych: „Lalki” reż. D. Abbe (Teatr Nowy, 2016r.), „Gromiwoja wg Arystofanesa” reż. J. Moszkowicza (Studio STA, 2017r.) oraz do „Dupaka” (Scena Wspólna, 2017r.).

Jako aktorka zagrała m. in. w: teledyskach Verby, Dwa Sławy, Palucha („Gdybyś kiedyś“). W 2016 roku wcieliła się w rolę Amy Winehouse (Teatr Wielki, Poznań).

Szubski

Andrzej Szubski

Proza i wiersz.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (1987). W latach 1993-1998 aktor Teatru im. H. Modrzejewskiej w Legnicy. Do roku 2008 aktor Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Do jego ważniejszych ról teatralnych należą rola Dale’a Hardinga w „Locie nad kukułczym gniazdem” Kena Kesey`a w reż. Mai Kleczewskiej, Naczelnika w „Rewizorze” Mikołaja Gogola w reż. Jana Klaty (również w wersji telewizyjnej), Piotra w „Czyż nie dobija się koni?” Horace’a McCoy`a w reż. Mai Kleczewskiej, Wiesława w „Ja jestem zmartwychwstaniem” Przemysława Wojcieszka w reż. autora. Zagrał również Mężczyznę w „Psie, kobiecie, mężczyźnie” Sibylle Berg w reż. Marianne Wendt, Szambelana w „Iwonie księżniczce Burgunda” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza, Wasilija Solonego w „3 siostrach” Antoniego Czechowa w reż. Julki Wiktoriańskiej, Antonia w „Burzy” Williama Szekspira w reż. Arkadiusza Tworusa.
Od dwudziestu lat pracuje z młodzieżą prowadząc warsztaty teatralne.
W zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od września 2008 r. Zagrał w przedstawieniach: „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza (Dyrektor Piórkowski vel Bladaczka, Sługa Franciszek), w „Szarańczy” Biljany Srbljanović w reż. Pawła Szkotaka (Maks), „Mykwie” Piotra Rowickiego w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Żołnierz, Świadek),„Portugalia” Zoltana Egressyego w reż. Iwony Kempy (Bittner), „Krawiec” Sławomira Mrożka w reż. Artura Tyszkiewicza (Klient Ekscelencja / Klient Mnich / Klient Czeladnik), „Panny z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Kawecki, mąż Julci), „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Lichodiejew), „Ich czworo. Obyczaje dzikich” Gabrieli Zapolskiej w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Mąż – Profesor), „Ścianananaświat” Serge Kribusa w reż. Katarzyny Michałkiewicz (Ojciec), „Wieczny kwiecień” Jarosława Jakubowskiego w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Ojciec, Ksiądz Grzesiu), „Kwaśne mleko” Maliny Prześlugi w reż. Uli Kijak (Podstawowa Komórka Społeczna), „Amadeusz” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Hrabia Johann Killian von Strack), „Otello” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Rodrigo), „Opera za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reżyserii Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Jimmy / Żebrak),„Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Nikifor Arsientiewicz Pugaczow, rzeźnik), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Marcellus, oficer / Aktor / Ksiądz),„Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reżyserii Piotra Ratajczaka (Duduś 3 / Prezes), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Helmut Schmidt).

Cichoń

Konrad Cichoń

Improwizacja i proza.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie.
Ukończył również dwuletnią Policealną Szkołę Aktorską Art-play Doroty Pomykały i Danuty Owczarek.
Kształcił się pod okiem Pawła Miśkiewicza, Jana Peszka, Doroty Segdy, Roman Gancarczyka. Zagrał w przedstawieniu dyplomowym „Dogville” Larsa von Triera w reż. Aleksandry Popławskiej (Billy) oraz „Marii Stuart” Friedricha Schillera w reż. Szymona Kaczmarka (hrabia Leicester).
Od września 2016 roku w zespole Teatru Polskiego w Poznaniu.

Obecnie gra w następujących spektaklach:
„Sceny myśliwskich z Dolnej Bawarii”, Martin Sperr, w reż. Grażyny Kanii
„Hymn do miłości” Marty Górnickiej, w reż. Marty Górnickiej
„Malowany ptak” wg J. Kosińskiego, w reż. Mai Kleczewskiej
„Kordian” Juliusz Słowacki w reż. Jakuba Skrzywanka
„Odys” Marcin Cecko w reż. Ewelina Marciniak
„Wielki Fryderyk” A. Nowaczyński w reż. Jana Klaty, lejtnant Tadeusz von Krasicki
„27 GRUDNIA” w reż. Jakuba Skrzywanka
„Śluby PANieńskie” w reż. Andrzeja Błażewicza

Paulina Skorupska

Paulina Skorupska

Historia Teatru

Paulina Skorupska – teatrolożka, kulturoznawczyni, kuratorka projektów społeczno-artystycznych, dramaturżka.
Ukończyła wiedzę o teatrze oraz kulturoznawstwo (UAM), a także studia podyplomowe z psychologii społecznej (SWPS). Studiuje psychologię na Uniwersytecie SWPS. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2015).
W latach 2008-2015 była związana z Teatrem Ósmego Dnia, gdzie realizowała działania społeczno-teatralne oraz współtworzyła scenariusze przedstawień dokumentalnych. Od 2016 r. jest konsultantką programową Teatru Polskiego w Poznaniu.
W latach 2013-2019 w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów UAM prowadziła zajęcia na kierunku wiedza o teatrze z zakresu pracy nad scenariuszem, teatru społeczności lokalnych, programowania projektów kuratorskich, historii teatru i site-specific art. W latach 2017-2020 była członkinią zespołu projektu badawczego „Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku”, realizowanego dzięki grantowi z Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Zajmuje się również działalnością twórczą z udziałem osób z niepełnosprawnościami: w latach 2014-2019 wspólnie z Agatą Podemską realizowała projekt „Performanse wspólne” adresowany do grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, od 2016 r. jako kuratorka współpracuje z wielkopolskim Projektem „5 zmysłów”, od 2018 r. wraz z Zuzanną Głowacką prowadzi pracownię twórczą „Chcemy całego życia!”. Jest redaktorką i współautorką publikacji Atlas dla kultury. Jak udostępniać kulturę osobom z niepełnosprawnościami? (2019).
Fot. Szymon Kawecki

Trawkowska

Kornelia Trawkowska

Wiersz.

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (2008).
Zagrała w przedstawieniu dyplomowym „Marat/Sade” Petera Weissa w reż. Krystiana Lupy (Carolina Corday) oraz „Klątwie” Stanisława Wyspiańskiego w reż. Anny Polony (Kaśka).
W latach 2009–2011 była aktorką Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, na deskach którego debiutowała.
Zagrała m.in. w „Orkiestrze Titanic” Christo Bojczewa w reż. Andrzeja Domalika (Ljubka), „Tango Piazzola” Anny Burzyńskiej w reż. Józefa Opalskiego (Maria), „Malavita. Ballady o Mafii” Anny Burzyńskiej w reż. Pawła Szumca (Donna Cicii).
Współpracowała m.in z Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu (Urszula w „Gwałtu, co się dzieje!” Aleksandra Fredry w reż. Macieja Podstawowego; Czarownica/światłość w „Błękitnym Ptaku” Mauricea Maeterlincka w reż. Łukasza Zaleskiego); Teatrem Dramatycznym w Warszawie (Małgorzata i Urzędniczka w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Magdaleny Miklasz; Maryna i Marysia w „Weselu” Wyspiańskiego w reż. Marcina Bartnikowskiego oraz w „Kabarecie na koniec świata” w reż. Kamili Michalak/ Wawrzyńca Kostrzewskiego); Teatrem Guido w Zabrzu („Frelki” w reż. Marcina Gawła).
Grała w spektaklach Teatru Telewizji oraz współpracowała z Teatrem Polskiego Radia.
W zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od maja 2016, gdzie można ją było zobaczyć w spektaklu „Ocalenie” w reż. Macieja Podstawnego (Maria-Kaleria).

Jerzak

Rafał Jerzak

Film.

Rafał Jerzak filmowiec, reżyser, operator. Absolwent PWSFTv i T w Łodzi. Realizator dokumentów( w Polsce i za granicą), kilku filmów fabularnych min:”3km do Raju”, „Afryka”, „Speed Love”. Współpracował z Bartkiem Konopka, Łukaszem Barczykiem, Adamem Sikora, Bogusławem Woloszanskim, Eugeniuszem Korinem. Realizator teledysków i reklam. Z zamiłowania podróżnik, malarz.

foto - Jakub Wittchen, dzięki uprzejmości Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Janusz Orlik

Choreografia i kompozycja tańca.

Janusz Orlik, tancerz, choreograf, pedagog tańca. Po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz w Austrii. Podczas studiów rozpoczął pracę w zespole młodych tancerzy x.IDA Dance Co. Występował w produkcjach choreografów takich jak Olga Cobos, Peter Mika, Catherine Guérin, Rebekka Murgi, Nicole Caccivio, Charlotte Vincent. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre. Janusz tworzy również własne prace choreograficzne. Jest autorem spektakli „Exérèse monobloc” (2004), „a bliźniego swego jak siebie samego” (2006), „Live on stage” (2008), „Święto wiosny” (2011), „Insight” (2013), który został wyróżniony Nagrodą Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla Janusza Orlika i Joanny Leśnierowskiej za najlepszą choreografię przyznaną w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014 oraz „Mute” (2018). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego „nic”. W 2009 roku wziął udział w spektaklu „Happy” Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed, występując w spektaklu „Forces”. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company rozpoczynając pracę nad spektaklem „Ten Men”. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w „Rekonstrukcji” Joanny Leśnierowskiej. W 2012 roku wziął udział we wznowieniu „Horsemeat” Gary Clarke’a. W 2013 roku rozpoczął współpracę z Danielem Landauem. W 2014 roku wystąpił w „… (Rooms by the sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu” autorstwa Joanny Leśnierowskiej, w spektaklu „Skutki niezamierzone” autorstwa Sjoerda Vreugdenhila, „Back to bone” autorstwa Rosalind Crisp oraz „Collective Jumps” autorstwa Isabelle Schad. W roku 2015 wystąpił we fragmencie „Shirtology” Jérôme Bela. W 2016 roku stworzył ruch sceniczny do spektaklu „Ojczyzna” w Teatrze Polskim w Poznaniu. W tym samym roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w polsko-brazylijskim projekcie „Yanka Rudzka Projekt: Zaczyn”. W roku 2018 współpracował przy tworzeniu i wystąpił w polsko-brazylijsko-gruzińsko-armeńskim projekcie „Yanka Rudzka Projekt: Wielogłos”. Pozostałe prace to m.in. „Wysokie obcasy” dla zespołu baletowego Opery Krakowskiej, „Alfa” dla Sceny Tańca Współczesnego z Poznania, „Adagio” dla Teatru Muzycznego w Poznaniu. Poza pracą sceniczną Janusz prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i za granicą. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2011 i 2018.
www.januszorlik.com
foto – Jakub Wittchen, dzięki uprzejmości Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk.

pawlak

Agnieszka Pawlak

Piosenka aktorska.

Sieradzanka urodzona 27 marca w Międzynarodowy Dzień Teatru. Aktorka scen muzycznych, menedżerka artystyczna i animatorka kultury. Absolwentka Aktorstwa Studia aktorskiego STA w Poznaniu. Wykładowca w Studiu aktorskim STA w Poznaniu. Instruktorka teatralna w Gminnym Ośrodku Kultury w Klonowej. Laureatka wielu ogólnopolskich festiwali piosenki polskiej i obcojęzycznej. Zdobywczyni Grand Prix przyznanego przez Ewę Urygę. Nagrodzona również przez Halinę Frąckowiak i Rafała Olbrychskiego. Niegdyś wokalistka sieradzkiego zespołu Oye Mi Canto, grającego muzykę latynoamerykańską. Specjalistka ds. organizacji widowni w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu w sezonie artystycznym 2016/2017. Uzależniona od pracy z ludźmi, prowadzi warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży oraz osób z autyzmem. Aktorka w spektaklach „Niedziela” w reż. Anny Ciszowskiej, „wolnOŚĆ” w reż. Michała Karwowskiego, opieka artystyczna Agaty Biziuk, „ONE albo x scen z życia” w reż. Justyny Machaj, „Sen nocy letniej” w reż. Anny Gryszkówny, „Genesis” w reż. Karola Wróblewskiego.

kapral

Kuba Kapral

Performance.

KUBA KAPRAL – rocznik ’79. Twórca teatralny, happener, dramaturg, prozaik, poeta. Animator działań grup: Koło Gospodyń Miejskich i LUDUCIOS. Współpracował z Teatrem Porywacze Ciał, Teatrem Usta Usta Republika, Teatrem Ósmego Dnia i Teatrem Strefa Ciszy. Członek Teatru Palmera Eldritcha („Jarzenie”, „Alien”, „Animo tristi”) i grupy Circus Ferus („Freak show”, „Serce Polski”, „Manifestacja”, „Bóg zapłać”, „Tragedia w lumpeksie”, „3p”, „Rodzina”).

marzec

Aleksandra Marzec-Hubka

Dykcja i wymowa.

Aleksandra Marzec-Hubka

kulturoznawczyni, trenerka, aktorka offowa, pedagog, logopedka, terapeutka integracji sensorycznej, trenerka głosu, animatorka kulturalna i teatralna dzieci i dorosłych.

Współorganizowała i prowadziła obozy tematyczne w Czechach i na Słowacji w ramach unijnego programu Youth In Action, animatorka  tematycznych zajęć i festynów dla dzieci i rodzin (podczas imprez miejskich, firmowych, LuxArtu). Prowadziła m.in. szkolenia w ramach EFS: Edukacja kulturalna w instytucjach kultury w Toruniu, Bydgoszczy i Grudziądzu, warsztaty dykcyjne na II-VI Warsztatach Aktorskich w Teatrze Polskim w Poznaniu, szkolenia dykcyjne, zajęcia z wymowy i emisji głosu w Polsce i za granicą (m.in. dla osób głuchoniewidomych, niedosłyszących oraz nauczycieli), od 2012 do 2015 roku wykładowca w Studiu Aktorskim przy Teatrze Polskim w Poznaniu (zajęcia z dykcji), od 2017 wykładowca dykcji i impostacji głosu w Studiu Aktorskim STA w Poznaniu. Od 2018 logopedka i terapeutka Integracji Sensorycznej w Ośrodku Rehabilitacji i Terapii dla Dzieci SILOE w Poznaniu. W latach 2010-2016 kierownik marketingu w Teatrze Polskim w Poznaniu. Od 2017 specjalistka ds. promocji i edukacji w Teatrze Animacji w Poznaniu. Wraz z Agnieszką Cienciałą otrzymała wyróżnienie w 21. Biennale Sztuki dla Dzieci Do śmiechu” za interaktywny spektakl plenerowy „Raz, dwa, trzy..wchodzisz Ty! Zabawy podwórkowe”, który była grany w innych polskich miastach oraz Konsulacie Polskim w Hadze. Współorganizatorka i koordynatorka promocji: Festiwalu KONTEKSTY, Innego Festiwalu, Sztuka Szuka Malucha, konkursu dramaturgicznego Metafory Rzeczywistości, Spotkań Teatralnych Bliscy Nieznajomi, Inwazja barbarzyńców. Współpracuje z Fundacją Barak Kultury. Inicjatorka i pomysłodawczyni spektakli tłumaczonych na polski język migowy i z audiodeskrypcją oraz projektu „Dziecięce atelier” zapewniające animacje dla dzieci podczas oglądania spektakli przez ich rodziców w Teatrze Polskim w Poznaniu. W przeszłości związana również z Teatrem Nowym w Poznaniu, Teatrem Strefa Ciszy, Teatrem USG oraz festiwalami: Krakowskie Reminiscencje Teatralne, Maski, Malta. Uczestniczyła w kilkudziesięciu warsztatach rozwojowych, teatralnych, ruchowych i głosowych, a także konferencjach i szkoleniach z zakresu edukacji, marketingu i komunikacji. Aktorka Ba-Ku Teatru oraz Teatru w kropki. Uwielbia się uczyć i zdobywać nowe doświadczenie oraz pomagać w rozwoju innym. Kocha ludzi.

 

Kulas

Dawid Kulas

Taniec klasyczny i ludowy.

6 lat tańczyłem w Zespole Tańca Ludowego POLIGRODZIANIE, gdzie również przez 2 lata byłem jednym z instruktorów dziecięcego zespołu MALI POLIGRODZANIE. Swoją wiedzę i umiejętności przekazuję również studentom i dzieciom w Studiu Aktorskim STA.
Występowałem na wielu scenach w całej Polsce i na świecie. Można mnie spotkać na scenie m.in. w „Dirty Dancing Music&Dance Show”.
Ukończyłem kurs instruktora sportu specjalizacja taniec towarzyski oraz Slavica Dance Basic Instructor.

weglicka

Katarzyna Węglicka

Praca nad spektaklem w Studiu Rodzica.

Wielokrotnie nagradzana za rolę Karli w przedstawieniu „Noc Helvera” w reż. P. Łysaka.
Współpracowała z Teatrem Muzycznym w Poznaniu. Od 2009 współtworzy teatrzyk literacki „Szałaput”, którego spektakle, niosące ukojenie skołatanym duszom współczesnych, można zamówić sobie nawet do domu! Aktywnie współpracowała z radiem Merkury.
Jako pedagog prowadziła zajęcia w XII Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w klasach o profilu teatralnym.
Od sześciu lat gra w prywatnym Moim Teatrze w Poznaniu. Od dwóch lat prowadzi szkolenia z logopedii medialnej.
Aktorka związana z Teatrem Polskim w Poznaniu, w którym zagrała w wielu ważnych spektaklach („Portugalia” Z. Egressy’ego, reż. I. Kempa, „Roberto Zucco” Bernard-Marie Koltès, reż. P. Wodziński, „Dogrywka” G. Spiro, reż. M. Dobrowlańska, „Terroryzm” Oleg i Władimir Priesniakowie, reż. P. Łysak, „Krew” S. Belbel, reż. G. Kania).

 

hedzik

Ula Hedzik

Piosenka w Studiu 16-.

Ulyana Hedzik (pl. Ula Gedzik) – wokalistka jazzowa, skrzypaczka, dyrygent. Pochodzi z mieszanej, polsko-ukraińsko-białoruskiej muzycznej rodziny. W wieku 7 lat rozpoczęła naukę gry na skrzypcach. Zarówno w trakcie nauki w Collegium Muzycznym w Brześciu (Białoruś), jak i po jego ukończeniu aktywnie występowała w licznych konkursach i festiwalach w Polsce oraz na Białorusi. Edukacje kontynuowała na Akademii Muzycznej w Gdańsku. Na bierząco wykorzystując nabyte umiejętności, brała udział w wielu projektach i studenckich inicjatywach muzycznych. Ostatnio uczestniczyła w nagraniach płyty KILAR, która zdobyła nagrodę Fryderyka.

Obecnie studiuje wokalistykę jazzową na Akademii Muzycznej w Poznaniu (II stopień) oraz działa w kilku projektach w roli wokalistki jak i również skrzypaczki. Próbuje swoich sił w komponowaniu muzyki.

rylewicz

Blanka Rylewicz

Plastyka teatralna w Studiu 16-.

Absolwentka Wzornictwa i Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Rysuje i ilustruje. W 2018 roku odbyła się jej pierwsza samodzielna wystawa „Rysunki z podróży” w Poznańskim Peryskopie. Prowadzi autorskie warsztaty artystyczne dla dzieci, między innymi w Centrum Kultury Zamek. Projektantka gier edukacyjnych – Wywrotka i zabawek dla dzieci – Kilocki, Zwierzaki Lipaki. Interesuje się edukacją Alternatywną.

Martyna

Martyna Zaremba - Maćkowska

Sceny

Martyna Zaremba- Maćkowska. Absolwentka PWSFTv i T w Łodzi. od 2011-2012 Aktorka Teatru Zagłębia w Sosnowcu. Od 2012 roku- aktorka Teatru Nowego w Poznaniu. Wielokrotnie prowadziła zajęcia teatralne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Współpracowała z grupą taneczną Hush Kids, prowadziła zajęcia w Republice Rytmu. Na stałe współpracuje z Ośrodkiem Dokształcania Nauczycieli prowadząc warsztaty aktorskie i reżysersie.

paula

Paula Głowacka

Praca z ciałem w Studiu 16-.

Paula Głowacka – aktorka, performerka. Z teatrem związana od czasów nastoletnich za sprawą Studio Teatralnego przy Teatrze im. J. Osterwy w Gorzowie Wielkoposlkim. W przeszłości związana z kilkoma teatrami alternatywnymi. Absolwentka Studio Aktorskiego STA w Poznaniu, gdzie obecnie prowadzi zajęcia pracy z ciałem. Pisze, śpiewa. Obecnie współpracuje m.in. z Chórem Kobiet, Teatrem Polskim w Poznaniu, Teatrem Miejskim w Lesznie.