wykladowcy3

Wykładowcy

image description

Waldemar Szczepaniak

Sceny/praca nad spektaklem w Studiu 16-.

Aktor Teatru Nowego w Poznaniu od 1983 roku. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (1983). W Studiu Aktorskim STA od samego początku (2012 r.)
Nagrody:
1989 – Biały Bez, nagroda dla najpopularniejszego artysty scen poznańskich
1984 – nagroda dla młodych aktorów za rolę Edmunda Szeruckiego w spektaklu MIŁOŚĆ, CZYLI ŻYCIE, ŚMIERĆ I ZMARTWYCHWSTANIE wg Edwarda Stachury podczas XXIV Festiwalu Polskiej Sztuki Współczesnej we Wrocławiu
1983 – wyróżnienie za rolę Jean-Paula Marata w spektaklu DEMOKRACJA-KOPULACJA-REWOLUCJA podczas I Ogólnopolskiego Przeglądu Spektakli Dyplomowych Szkół Teatralnych w Łodzi

Marcin Hutek

Marcin Hutek

Emisja głosu.

Marcin Hutek – urodzony w 1987 roku, jest absolwentem Zürcher Hochschule der Künste w Zurychu oraz Akademii Muzycznej w Poznaniu. Swoje Umiejętności wokalne doskonalił na kursach wokalnych prowadzonych przez m. in. Kaludiego Kaludova, Bruno Pola, Jane Thorner – Mengedoht, Hartmuta Hölla. Laureat pierwszej nagrody i trzech nagród specjalnych na IV Konkursie Wokalnym im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach, trzeciej nagrody i dwóch nagród specjalnych na Konkursie Wokalnym im. Jana, Edwarda i Józefiny Reszków w Częstochowie oraz Kiwanis Wettbewerb 2010 w Zurychu. Zadebiutował rolą Palego w Baronie Cygańskim na festiwalu w Altusried w roku 2008. W Konzerthaus Berlin wykonał partię Jezusa w Das Sühnopfer C. Loewego. Wystąpił dwukrotnie na Zürcher Festival der Künste – rola Landsknecht w operze Simplicius Simplicissimus W. A. Hartmana i Tiridate w operze Radamisto G. F. Haendla. W 2011 roku zaproszono go do prawykonania utworu Return of Osiris Clintona Haycrafta. Brał udział w międzynarodowym projekcie „Phoenix” w Teatro Helena Sá e Costa w Porto, gdzie kreował partię Ernesto Volmara w operze Alina regina di Golconda G. Donizettiego. Został laureatem międzynarodowych przesłuchań do festiwalu Kammeroper Schloss Rheinsberg 2017, gdzie wystąpił jako Escamillo w operze Carmen G. Bizeta. Od sezonu 2016/2017 współpracuje z Operą Bałtycką w Gdańsku, Teatrem Wielkim w Poznaniu i Operą Wrocławską. Marcin Hutek współpracował z takimi dyrygentami jak: Gabriel Chmura, Tadeusz Kozłowski, Pierre-Alain Monot, Aurélien Bello, Wilhelm Keitel, Marcin Nałęcz – Niesiołowski, Jerzy Salwarowski, Michael Wendeberg, Marek Moś, Marcin Sompoliński, Warcisław Kunc i reżyserami: Giorgio Madia, Karen Stone, Thomas Fiedler, Julie Beauvais, Maria Luisa Bigai, Natalia Babińska.

image description

Piotr Dąbrowski

Sceny.

Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, 2004).
W sezonie 2003-2004 aktor Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku.
Od 2004 do 2009 aktor Teatru Baj Pomorski w Toruniu, gdzie zagrał w spektaklach: „Kandyd, czyli optymizm” Voltaire’a w reż. Pawła Aignera (Kandyd), „Ubu Król, czyli Polacy”Alfreda Jarry’ego w reż. Zbigniewa Lisowskiego (Mistrz Ceremonii), „Pinokio” Carla Collodiego w reż. Pawła Aignera (Pinokio), „Cudowna lampa Aladyna” wg Bolesława Leśmiana w reż. Petra Nosalka (Wezyr), „Podróże Guliwera” Jonathana Swifta w reż. Ondreja Spisaka (Guliwer), „Opowieści wigilijnej” wg Charlesa Dickensa w reż. Czesława Sieńko (Duch Marleya).
Zagrał gościnnie w „Ofierze Wilgefortis” w reż. Piotra Tomaszuka w Teatrze Wierszalin oraz „Bracie naszego Boga” w reż. Pawła Aignera w Teatrze Rampa.
W Teatrze Polskim w Poznaniu od 2010 r. Można go było zobaczyć w „Pomórniku. Kryminale ekologicznym” Olgi Tokarczuk w reż. Emilii Sadowskiej (Czarny Płaszcz / Wnętrzak), „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Woland), „Ich czworo. Obyczaje dzikich” Gabrieli Zapolskiej w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Fedycki – Kochanek), „Chłopcu malowanym” Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka (Żołnierz 2), „Wiecznym kwietniu” Jarosława Jakubowskiego w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Areczek), „Balladynie” Marcina Cecko w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego (Kirkor), „Trupie” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Dougie), „Amadeuszu” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Venticelli I), „Otellu” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Cassio, zastępca Otella), „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reż. Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Jackie Brown), „Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Siemion Siemionowicz Podsiekalnikow), „Śmierć pracownika” Michała Kmiecika w reż. Iwo Vedrala (w sprawie pracy), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Rosencrantz), „Mizantrop” Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego w reż. Kuby Kowalskiego (Akast), „Granica” Zofii Nałkowskiej w reż. Szymona Kaczmarka (Zenon Ziembiewicz, dziennikarz, prezydent miasta), „Konstelacje” Nicka Payne’a w reż. Agaty Biziuk (Roland), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Arno Kretschmann).
Obecnie gra w następujących spektaklach:
„Dr@cula. Vagina dentata” Agata Biziuk i Agnieszka Makowska w reż. Agaty Biziuk
„Piszczyk” Jan Czapliński i Piotr Rowicki w reż. Piotra Ratajczaka (Zbyszek „Zigi” Bauer, przyjaciel, aktor)
„Krakowiacy i Górale” Wojciech Bogusławski w reż. Michała Kmiecika (Paweł, pan młody),
„Ojczyzna” Krystyna Miłobędzka w reż. Justyny Sobczyk (Dom)
„Sceny myśliwskie z Dolnej Bawarii” Martin Sperr w reż. Grażyny Kani
„EXTRAVAGANZA o miłości” Joanna Drozda, Jędrzej Burszta, Wojciech Kaniewski, ***, w reż. Joanny Drozdy
„Hymn do miłości” Marta Górnicka, w reż. Marty Górnickiej
„Malowany ptak” wg J. Kosińskiego, w reż. Mai Kleczewskiej
„EXTRAVAGANZA o władzy” Joanna Drozda, Jędrzej Burszta, Wojciech Kaniewski w reż. Joanny Drozdy
„Odys” Marcin Cecko w reż. Ewelina Marciniak
„Wielki Fryderyk” A. Nowaczyński, reż. Jan Klata, generał-adiutant von Rohdich
„Śluby PANieńskie” Aleksander Fredro w reż. Andrzeja Błażewicza

Łukasz Chrzuszcz

Łukasz Chrzuszcz

Elementarne zadania aktorskie.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2007).

Debiutował na scenie Teatru Nowego w Łodzi rolą Dromia w „Komedii omyłek” Williama Shakespeare`a w reżyserii Macieja Prusa (2002).

Współpracował z Teatrem Studyjnym w Łodzi oraz Teatrem Nowym w Łodzi. W ramach przedstawień dyplomowych kreował postaci m.in. Iwana Iwanowicza w „Boboku” Fiodora Dostojewskiego, Tartuffe`a w „Świętoszku” Moliera. Zagrał także w „Pajęczej sieci” A. Christie, „Pawie Królowej” D. Masłowskiej, „Skazie” M. Brody oraz „Dożywociu” A. Fredro.

Znany także z ról serialowych, m.in. w „Magdzie M.”, „Barwach szczęścia” (2007). Wielokrotnie nagradzany: nagrodą Gazety Wyborczej dla najlepszego aktora na „Kąfrątacjach” teatrów szkolnych Łódź 1999, Grand Prix na Encounter Festiwal w Brnie (2007), III nagrodą aktorską na XXV FST w Łodzi (2007), główną nagrodą Krytyków ZASP na FST w Łodzi (2007), nagrodą publiczności za „najbardziej elektryzującą rolę męską” na FST w Łodzi (2007), nagrodą dla najlepszego aktora ufundowaną przez J. Machulskiego na FST w Łodzi (2007), „Złotą Maską” dla najlepszego aktora w sezonie 2006/2007 w Łodzi, „Białym  Bzem” – nagrodą publiczności dla najlepszego poznańskiego aktora roku (2008), Medalem Młodej Sztuki przyznawanym przez „Głos Wielkopolski” (2008), nagrodą aktorską za rolę Momo w spektaklu „Ścianananaświat” na III Festiwalu Teatralna Karuzela w Łodzi (2013). W roku 2009 został laureatem Stypendium Artystycznego Miasta Poznania. Na 17. Ogólnopolskim Festiwalu Komedii TALIA w Tarnowie (2013) zdobył Nagrodę Aktorską „za twórczą kontynuację postaci Obywatela Piszczyka w przedstawieniu „Piszczyk” Jana Czaplińskiego i Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka”. Kolejna nagroda za rolę Jana Piszczyka została mu przyznana przez Jury 20. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w 2014 roku.

W latach 2007-2010 asystent prof. W.Malajkata w PWSFTViT w Łodzi.

W zespole aktorskim w Teatrze Polskim w Poznaniu w latach 2007-2014. Zagrał m.in. w spektaklach: „Postępujący zanik mięśni” Andrzeja Bartnikowskiego w reż. autora (Lewy), „Zemsta” Aleksandra Fredry w reż. Piotra Cieplaka (Mularz), „Kiedy świat był młody” w reż. Pawła Kamzy (Dezerter), „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza (Pyzo, Lokajczyk Walek), „Szarańcza” Biljany Srbljanović w reż. Pawła Szkotaka (Urzędnik, Bywalec klubu), „Mykwa” Piotra Rowickiego w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Krzyś), „Przyjaciel” Radosława Paczochy w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Jaco), „Bobok” wg Fiodora Dostojewskiego w reż. Grigorija Lifanowa (Iwan Iwanowicz), „Walizka” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk w reż. Piotra Kruszczyńskiego (Narrator), „Portugalia” Zoltana Egressyego w reż. Iwony Kempy (Szatan), „Krawiec” Sławomira Mrożka w reż. Artura Tyszkiewicza (Barbarzyńca), „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Iwan Bezdomny), „Ścianananaświat” Serge Kribusa w reż. Katarzyny Michałkiewicz (Momo), Trup” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Eldon Phelps), „Amadeusz” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Amadeusz).

Od 2015 roku aktor Teatru Nowego w Poznaniu.

Aktualne role:
Rożek, pepoż/POLONIUSZ
JA JESTEM HAMLET Agaty Dudy-Gracz
reż. Agata Duda-Gracz
Podporucznik Paluch/Skaut Gustaw IV
ASYMILACJA Radosława Paczochy
reż. Piotr Kruszczyński
Ministrant/Konewka
PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza
reż. Mikołaj Grabowski
(postać/muzyka)
BENIOWSKI. BALLADA BEZ BOHATERA Juliusza Słowackiego
reż. Małgorzata Warsicka
Borys Simeonow-Piszczyk
WIŚNIOWY SAD Antoniego Czechowa
reż. Izabella Cywińska
Cyryl
IWONA, KSIĘŻNICZKA BURGUNDA Witolda Gombrowicza
reż. Magdalena Miklasz
Pan Siutek zwany Szczochem – pan młody
BĘDZIE PANI ZADOWOLONA, CZYLI RZECZ O OSTATNIM WESELU WE WSI KAMYK
reż. Agata Duda-Gracz
(postać)
MOSDORF. REKONSTRUKCJA Beniamina M. Bukowskiego
reż. Beniamin M. Bukowski
Bob
PRZESILENIE Davida Greiga i Gordona McIntyre
reż. Anna Gryszkówna
Francois
PRZYJĘCIE DLA GŁUPCA Francisa Vebera
reż. Tadeusz Bradecki

Madzia

Magdalena Chrzuszcz

Charakteryzacja sceniczna.

Filolog klasyczny i charakteryzatorka z wykształcenia. Od 2006 roku na etacie w Teatrze Polskim w Poznaniu.

image description

Maria Rybarczyk

Wiersz.

W 1978 roku ukończyła studia w PWST w Krakowie. Pracuje w Teatrze Nowym w Poznaniu. W styczniu 2013 roku odznaczona medalem „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.
W Studiu Aktorskim STA od samego początku (2012).
Aktualne role:
Podkomorzyna
PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza
reż. Mikołaj Grabowski
Pani Gusia zwana Świętą – matka Siły
BĘDZIE PANI ZADOWOLONA, CZYLI RZECZ O OSTATNIM WESELU WE WSI KAMYK
reż. Agata Duda-Gracz
Aktorzyca
AMBONA LUDU Wojciecha Kuczoka
reż. Piotr Kruszczyński
Matka
MOKRADEŁKO Katarzyny Surmiak-Domańskiej
reż. Mikołaj Grabowski
Pani Rollisonowa (Aunt Jemima)
DZIADY Adama Mickiewicza
reż. Radosław Rychcik
Żona B.
MISTER BARAŃCZAK Jerzego Satanowskiego
reż. Jerzy Satanowski
Nagrody:
2013 – odznaka honorowa „Zasłużony dla kultury polskiej”
2008 – nagroda „Laur Wiosny” za najlepszą rolę kobiecą za rolę Heleny Andrejewny w spektaklu WUJASZEK WANIA Antona Czechowa podczas 2. Międzynarodowego Festiwalu Jednego Autora w Elblągu
1992 – nagroda aktorska za rolę Kordelii w DZIENNIKU UWODZICIELA Sorena Kierkegaarda podczas XXVII Ogólnopolskiego Przeglądu Teatrów Małych Form w Szczecinie
1989 – nagroda za rolę Marianny w spektaklu TARTUFFE Moliera podczas XXIX Kaliskich Spotkań Teatralnych

image description

Michał Kocurek

Piosenka aktorska.

Aktor Teatru Nowego w Poznaniu od 2009 roku. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie.
Aktualne role:
Edi, reżyser/HAMLET
JA JESTEM HAMLET Agaty Dudy-Gracz
reż. Agata Duda-Gracz
Prusak Emil/Duch Ojca Niemca/Generał Dowbor-Muśnicki
ASYMILACJA Radosława Paczochy
reż. Piotr Kruszczyński
Jankiel
PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza
reż. Mikołaj Grabowski
Cyprian
IWONA, KSIĘŻNICZKA BURGUNDA Witolda Gombrowicza
reż. Magdalena Miklasz
Pan Dziobek zwany Siłą
BĘDZIE PANI ZADOWOLONA, CZYLI RZECZ O OSTATNIM WESELU WE WSI KAMYK
reż. Agata Duda-Gracz
Elvis, Bono, Jim Morrison, Youtuber, Dziennikarz, ON
ELVIS Magdaleny Zaniewskiej i Michała Siegoczyńskiego
reż. Michał Siegoczyński
Brzydkie Słowo
CHODŹ NA SŁÓWKO 2 Maliny Prześlugi
reż. Jerzy Moszkowicz
Jan Sobolewski
DZIADY Adama Mickiewicza
reż. Radosław Rychcik
Jasza
WIŚNIOWY SAD Antoniego Czechowa
reż. Izabella Cywińska
Ana Sol
DOM BERNARDY ALBA Federico Garcia Lorki
reż. Magdalena Miklasz
(postać)
ŻYCIE TO NIE TEATR Jerzego Satanowskiego
reż. Jerzy Satanowski

hamer

Andrzej Hamerski

Produkcja.

Absolwent Kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od początku pracy zawodowej związany z poznańskimi instytucjami kultury, gdzie specjalizował się w szeroko rozumianym marketingu kultury. W latach 2004-2005 pracował w Fundacji „Chór Stuligrosza-Poznańskie Słowiki”, do której wrócił w latach 2006-2008 jako Członek Zarządu Fundacji. W latach 2005-2007 pracował w Wielkopolskim Biurze Koncertowym, a od 2007 roku do 2018 roku w Teatrze Nowym im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu, gdzie kierował działami marketingu i impresariatu oraz pełnił obowiązki kierownika działu promocji i reklamy (2017-2018). W latach 2009-2011 zasiadał w Zarządzie European Theatre Convention – sieci zrzeszającej ponad 40 teatrów z całej Europy. Od 2018 roku jest zastępcą dyrektora ds. administracyjnych w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

image description

Mariusz Adamski

Sceny.

Absolwent Szkoły Aktorskiej Lart StudiO w Krakowie oraz Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu.

Zagrał w przedstawieniu dyplomowym „Testament psa, czyli historia o miłosiernej” Ariano Suassuna w reż. Remigiusza Brzyka (2011), brał udział w kilku produkcjach telewizyjnych i filmowych.
W zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od kwietnia 2012.
Zadebiutował w „Hamlecie” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Laertes, syn Poloniusza). Zagrał w spektaklach: „Zażynki” Anny Wakulik w reż. Katarzyny Kalwat (Piotr), „Kwaśne mleko” Maliny Prześlugi w reż. Uli Kijak (Światłość), „Opera za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reżyserii Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Kuba / Żebrak), „Otello” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Oficer w kasynie / Major w sztabie), „Piszczyk” Jana Czaplińskiego i Piotra „Szczaw, frytki” Zoltána Egressyego w reż. Piotra Kaźmierczaka (Sędzia główny), „Granica” Zofii Nałkowskiej w reżyserii Szymona Kaczmarka (Karol Wąbrowski), „Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reżyserii Piotra Ratajczaka (Wariat / Mężczyzna 1, 2, 3 / Żul), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Günther Nollau).

Obecnie gra w następujących spektaklach:

„Piszczyk” Jan Czapliński i Piotr Rowicki w reż. Piotra Ratajczaka (Ksiądz Jacek)
„Krakowiacy i Górale” Wojciech Bogusławski w reż. Michała Kmiecika (Stach, amant Basi)
„Ojczyzna” Krystyna Miłobędzka w reż. Justyny Sobczyk (Pan Wojsko)
„Drugi spektakl” w reż. Anny Karasińskiej
„Great Poland” Krzysztof Szekalski, reż. Aleksandra Jakubczak
„Portret trumienny” Kuba Wojtaszczyk, reż. Michał Kmiecik
„Kordian” Juliusz Słowacki w reż. Jakuba Skrzywanka
„PePePe. Przegląd Piosenki Poznańskiej” w reż. Joanny Drozdy
„O mężnym Pietrku i sierotce Marysi. Bajka dla dorosłych” w reż. Wiktora Rubina
„27 GRUDNIA” w reż. Jakuba Skrzywanka
„Śluby PANieńskie” w reż. Andrzeja Błażewicza

image description

Radosław Elis

Piosenka aktorska.

Aktor filmowy i teatralny oraz wokalista. W 1998 roku ukończył Akademię Teatralną w Warszawie. W latach 1998-2001 pracował w Teatrze Narodowym w Warszawie. Od 2002 roku związany jest z Teatrem Nowym w Poznaniu. Współpraca ze sceną poznańską zaowocowała takimi rolami jak: Raskolnikow („Zbrodnia i kara”), Segismundo („Życie jest snem”), Artur („Tango”), czy Don Juan („Don Juan”). W 2011 został uhonorowany Medalem Młodej Sztuki. Odtwórca głównej roli (Chris) w musicalu Miss Sajgon w Teatrze Roma w Warszawie. Brał udział w wielu spektaklach i widowiskach muzycznych (m.in. w „Śnie nocy letniej” w reż. Wojciecha Kościelniaka, „Księżniczce czardasza” w reż. Grzegorza Chrapkiewicza). Od 2001 roku współpracuje z Jerzym Satanowskim („Stachura, czyli list do pozostałych”, „Życie to nie teatr”, „Mr. Barańczak”). Od 2018 roku na stałe pracuje w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, gdzie gra min. Guido Continiego w „Nine”, Pastora w „Footloose” i Gomeza w „Rodzinie Addamsów”. Przez wiele lat odtwórca postaci Mirka Gabriela w serialu „Złotopolscy”.

Nagrody:
2013 – nagroda za rolę Posła w FIRMIE Pawła Demirskiego podczas 12. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy
2011 – Medal Młodej Sztuki
2010 – Srebrna Maska za role Adwokata Moona w LOBOTOMOBILU Janusza Wiśniewskiego oraz Maxa w W SOBOTĘ O ÓSMEJ Hanocha Levina

chojeta

Przemysław Chojęta

Proza.

Ukończył w 2002 roku Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

Grał m.in.: w Teatrze Narodowym i Teatrze Polskim w Warszawie, Teatrze Miejskim w Gdyni, Teatrze Współczesnym we Wrocławiu, Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
Jego ważniejsze role to: Gustaw Konrad („Narodzeni z obłędu. Tryptyk romantyczny – Dziady, część II”, reż. G. Gietzky, Teatr Miejski w Gdyni), Michał Sokolnicki („Chryje z Polską”, reż. M. Wojtyszko, Teatr Nowy Praga), Michał Bałucki („Całe życie głupi”, reż. M. Wojtyszko), Odyseusz („Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o Wojnie Trojańskiej”, reż. A. Duda-Gracz, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie).
Brał udział w kilkunastu produkcjach telewizyjnych i filmowych m.in.: w Teatrach Telewizji („Chryje z Polską”, „Pan Gustaw i Matylda”, reż. M. Wojtyszko), filmach fabularnych („Pas de deux”, reż. K. Lewińska) oraz serialach („Ekipa”, reż. A. Holland, „Oficer”, reż. Maciej Dejczer).
W Teatrze Polskim w Poznaniu do 2018 roku.
Po raz pierwszy wystąpił w czytaniu scenicznym „javen saste i bahtałe (bądźcie zdrowi i szczęśliwi)” Marty Sokołowskiej (opieka reżyserska: Wojciech Faruga), które odbyło się 7 września 2013 w ramach finału konkursu dramaturgicznego Metafory Rzeczywistości organizowanego przez Teatr.
Występował w spektaklu „Opera za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reżyserii Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Mateusz / Żebrak), „Mizantrop” Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego w reż. Kuby Kowalskiego (Oront) oraz  „Granica” Zofii Nałkowskiej w reżyserii Szymona Kaczmarka (Ksiądz Adolf Czerlon), „Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reżyserii Piotra Ratajczaka (Poldek 2 / Przemo), „Demokracja” Michaela Frayna w reż. Pawła Szkotaka (Günter Guillaume), „Spowiedź szaleńca” wg powieści Augusta Strindberga w reż. Łukasza Zaleskiego.

Stachowiak

Ildefons Stachowiak

Proza.

Aktor Teatru Nowego w Poznaniu od 1991 roku. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (1986). W latach 1986-91 aktor Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu.
Aktualne role:

Arkadiusz/STARY HAMLET
JA JESTEM HAMLET Agaty Dudy-Gracz
reż. Agata Duda-Gracz

Gerwazy
PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza
reż. Mikołaj Grabowski

Kołopuk
BABA-DZIWO Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej
reż. Maria Kwiecień

Pan Idzik zwany Kuśką – ojciec pana młodego
BĘDZIE PANI ZADOWOLONA, CZYLI RZECZ O OSTATNIM WESELU WE WSI KAMYK
reż. Agata Duda-Gracz

Książę Albanii
LEAR na motywach tragedii KRÓL LEAR Williama Shakespeare’a
reż. Jędrzej Piaskowski

Leonid Gajew
WIŚNIOWY SAD Antoniego Czechowa
reż. Izabella Cywińska

Cheval
PRZYJĘCIE DLA GŁUPCA Francisa Vebera
reż. Tadeusz Bradecki

Nagrody:

1986 – wyróżnienie za rolę Iliji w spektaklu CZERWONY KOGUT LECI WPROST DO NIEBA Bulatovicia podczas IV Ogólnopolskiego Przeglądu Spektakli Dyplomowych Szkół Teatralnych w Łodzi

image description

Jakub Papuga

Proza.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2000).

Laureat wyróżnienia na Festiwalu Szkół Aktorskich w Łodzi (2000) za rolę Denka w „Śnie nocy letniej” Williama Shakespeare`a w reżyserii Krzesisławy Dubiel oraz za rolę Sąsiada w „Rodzinie Totów” w reżyserii Krzysztofa Dracza. W roku 2005 otrzymał Stypendium Artystyczne Miasta Poznania.

Od 2000 roku związany jest z Teatrem Polskim w Poznaniu.

Jest także aktorem filmowym. Zagrał m.in. w „Syzyfowych pracach” w reżyserii P. Komorowskiego, „Zabij ich wszystkich”, „Głośniej od bomb” w reżyserii P. Wojcieszka, „Requiem” w reżyserii W. Leszczyńskiego, „Nocy generałów” (filmie produkcji niemieckiej), serialu „M jak miłość”.

W Teatrze Polskim stworzył m.in. role: Sobolewskiego w „Dziadach drezdeńskich” Adama Mickiewicza (reż. M. Prus), Rolfiego w „Córkach King Konga” T. Walser (reż. R. Sabara), Henryka w „Księciu Niezłomnym” Calderona / Słowackiego (reż. P. Łysak), Karola we „Freiheit – Wolność” wg Leona Kruczkowskiego (reż. P. Łysak), Hamleta w „Hamlecie Wtórym” Romana Jaworskiego (reż. M.Prus), Mieszkańca / Wędkarza w „Torach” M. Marković (reż. R. Sabara), Mikołaja w „Płatonowie i innych” wg Antoniego Czechowa w reżyserii Piotra Kruszczyńskiego, Artema Gaganowa w „Biesach” Fiodora Dostojewskiego w reżyserii Marka Fiedora, Joski Papiego w „Starym Franka Hernera” Jánosa Háy`a w reżyserii Iwony Kempy ),  Klubowicza, Narzeczonego, Bezrobotnego, Oskarżonego w „Procesie” Franza Kafki w reżyserii Marka Fiedora, Iona w  „Twój, Twoja, Twoje…” Przemysława Nowakowskiego w reżyserii Moniki Pęcikiewicz , Siemiona Miedwiedienki w „Mewie” Antona Czechowa w reż. Pawła Szkotaka, NIkodema w „Postępującym zaniku mięśni” Andrzeja Bartnikowskiego w reż. autora, Wacława w „Zemście” Aleksandra Fredry w reżyserii Piotra Cieplaka, „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reżyserii Artura Tyszkiewicza (Józio Kowalski), „Szarańczy” Biljany Srbljanović w reż. Pawła Szkotaka (Urzędnik, Bywalec klubu),„Mykwie” Piotra Rowickiego w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Mendel, Ksiądz), „Zwale” wg Sławomira Shuty w reżyserii Emilii Sadowskiej (Mirek), „Pomórniku. Kryminale ekologicznym” Olgi Tokarczuk w reż. Emilii Sadowskiej (Dyzio), „Złodziejach” („Diebe”) Dei Loher w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Tomasz Tomason), „Portugalii” Zoltana Egressyego w reżyserii Iwony Kempy (Czaruś), „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Behemot), „Trupie” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Leon / Mężczyzna z mikrofonem), „Otellu” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Montano, poprzednik Otella na stanowisku gubernatora Cypru), „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reżyserii Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Filch / Robuś), „Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Aristarch Dominikowicz Grand-Skubik),„Śmierć pracownika” Michała Kmiecika w reż. Iwo Vedrala (przed awansem), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Guildenstern), „Szczaw, frytki” Zoltána Egressyego w reż. Piotra Kaźmierczaka (Sędzia liniowy II), „Granica” Zofii Nałkowskiej w reżyserii Szymona Kaczmarka (Marian Chąśba), „Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reżyserii Piotra Ratajczaka (Poldek), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Horst Ehmke).

Obecnie gra w następujących spektaklach:

„Kotka na rozpalonym blaszanym dachu” Tenness Williams w reż. Kuby Kowalskiego (Gooper)
„Krakowiacy i Górale” Wojciech Bogusławski w reż. Michała Kmiecika (Bardos, student z Krakowa)
„EXTRAVAGANZA o miłości” Joanna Drozda, Jędrzej Burszta, Wojciech Kaniewski oraz *** w reż. Joanny Drozdy
„Sceny myśliwskie z Dolnej Bawarii” Martin Sperr w reż. Grażyny Kani (Volker, Georg)
„Myśli nowoczesnego Polaka. Roman Dmowski (nieautoryzowana biografia), Anna Wojnarowska, Grzegorz Laszuk w reż. Grzegorza Laszuka
„Portret trumienny” Kuba Wojtaszczyk w reż. Michała Kmiecika
„K.” Paweł Demirski w reż. Moniki Strzępki
„EXTRAVAGANZA o władzy” Joanna Drozda, Jędrzej Burszta, Wojciech Kaniewski w reż. Joanny Drozdy
„Wielki Fryderyk ” Adolf Nowaczyński w reż. Jana Klaty
„PePePe. Przegląd Piosenki Poznańskiej” w reż. Joanny Drozdy
„27 Grudnia” w reż. Jakuba Skrzywanka

 

Alisa Makarenko

Alisa Makarenko

Ruch / taniec.

Absolwentka Psychologii na Chersońskim Uniwersytecie Państwowym oraz Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Jako tancerka i współtwórczyni spektakli współpracowała z Teatrem Academia, Warszawskim Teatrem Tańca, Teatrem Tańca Zawirowania, Fundacją Artystyczną PERFORM.
Występowała na Malta Festival, Dancing Poznań, Warsaw Dance Days, Warszawskiej Scenie Tańca, Warszawskiej Platformie Tańca, w Centrum Sztuki Tańca, na przeglądzie zjawisk teatralnych Czarna Offca w Warszawie oraz PPA Nurtu OFF we Wrocławiu. Jako aktorka gościnnie występuje we Wrocławskim Teatrze Współczesnym.
Choreografka i autorka ruchu scenicznego spektakli dla Teatru Nowego w Poznaniu, Wrocławskiego Teatru Współczesnego, Teatru WARSawy, Teatru Polskiego w Bydgoszczy, Teatru Miejskiego w Lesznie, Teatru Powszechnego w Łodzi, Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach i Warszawskiej Opery Kameralnej.
Nagrodzona w 2012 za znaczący wkład w sztukę choreograficzną Ukrainy i za wysoki poziom edukacji w zakresie tańca. W 2014 otrzymała nagrodą Artystyczną Ewy Wycichowskiej.
Ponadto uczestniczka i zwyciężczyni wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych – Ukraina, Francja, Polska, Niemcy, Bułgaria, Rosja, Węgry i Serbia.
Szkoliła się z różnych technik tańca od pedagogów z całego świata.
Autorka metody mov_improv_ment – połączenia psychologii, improwizacji oraz tańca współczesnego.
Udzielała wsparcia merytorycznego studentom Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza przygotowującym swoje spektakle dyplomowe.
Od 2017 jest wykładowcą w Studiu Aktorskim STA.

Stanisław Godlewski fot. Łukasz Woźny-8-Edit

Stanisław Godlewski

Historia Teatru.

Stanisław Godlewski – doktorant w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów UAM, krytyk teatralny. Współpracuje z „Gazetą Wyborczą Poznań”, „Dialogiem”, „Didaskaliami”, „Teatrem”, portalami Taniecpolska.pl oraz Kulturaupodstaw.pl. Realizuje Diamentowy Grant poświęcony krytyce teatralnej w Polsce, jego zainteresowania badawcze to przede wszystkim teatr i taniec XX i XXI wieku.

Sykula

Joanna (Sykula) Sykulska

Chór.

Joanna (Sykula) Sykulska – muzyk, animator, dyrygentka ‘Chóru Pogłosy’. Pracuje z dziećmi  i dorosłymi, prowadzi warsztaty muzyczne. Od 2014 rokuwspółtworzy projekt muzyki improwizowanej „Zwierzyniec Sykuli”. W 2012 roku w Boliwii pracowałajako nauczyciel instrumentów smyczkowych oraz dyrygentka ‘Coro y Orquesta Santiago de Chiquitos’ z którym zajęła I miejsce na Festival de Temporada de Musica Misional en Chiquitos. Przez półtora roku była dyrygentką Chóru Czarownic, z którym koncertowała po całej Polsce (m.in. ‘Jarocin Festiwal’, ‘Przegląd Piosenki Aktorskiej’, czy Teatr Powszechny w Warszawie). Od listopada 2018 wraz  z ‘Chórem Pogłosy’ i zespołem ‘kakofoNIKT’ tworzą projekt, z którym wystąpili na Festiwalach ‘Sonus ex Machina’ oraz ‘Ethniesy’ w Bydgoszczy, a w kwietniu tego roku zdobyli I nagrodę na Festiwalu Muzyki Folkowej Polskiego Radia „Nowa Tradycja”.

zagorodnikov

Andrei Zagorodnikov

Improwizacja.

Nazywam się Andrei Zagorodnikov. Jestem młodym reżyserem, aktorem i pedagogiem. Skończyłem wydział reżyserii Rosyjskiego Państwowego Instytutu Sztuk Scenicznych w Sankt Petersburgu (była Petersburska Akademia Sztuk Teatralnych) w klasie mistrzowskiej prof​.​ Wieniamina Filsztyńskiego, wybitnego rosyjskiego pedagoga i reżysera. Obecnie pracuję jako pedagog w pracowni prof. Larysy Graczowej (współpracującej z W. Filsztyńskim prawie od 30 lat) i w Studiu Aktorskim STA w Poznaniu. W 2017-2018 byłem ​asystentem-​obserwatorem przy spektaklu „Proces”, w reżyserii Krystiana Lupy. Władam językami: rosyjskim (język ojczysty), polskim i angielskim (w stopniu dobrym), włoskim (w stopniu średnim).

Zajmuję się pedagogiką teatralną od 2012 roku i w ciągu sześciu lat robiłem warsztaty w Europie m.in. w teatrze „Nowym” w Poznaniu, w teatrze „Zagłębia” w Sosnowcu, na festiwalach w Czechach, w Niemczech, we Włoszech. W 2016 roku zacząłem pracować w Petersburskim Instytucie Sztuk Scenicznych, a w 2017 w AST (była PWST) w Krakowie. Jestem twórcą własnej metodologii, opartej na późnych dziełach K. Stanisławskiego i metodzie N. Demidowa. Metoda Demidowa jest szczególnie ciekawa, ponieważ proponuje absolutnie inne podejście do wykształcenia aktora, niż to, do którego mamy przyzwyczajenie w szkołach teatralnych, bo kształtuje aktora swobodnego i czułego na siebie samego, i na partnera. Jest korzystna dla pracy w teatrze i filmie/serialu.

Zrobiłem kilka spektakli, między innymi: w tym roku spektakl ze studentami 3 roku w Petersburgu według „Zdrady” Harolda Pintera i spektakl «Poza zasięgiem sieci» według sztuki Petry Wüllenweber w Teatrze Młodych Widzów w Petersburgu. Aktorka, grająca w tym spektaklu, dostała nagrodę „Złoty sofit” za debiut. Wystawiłem również monodram ,,I, Iago” (który wyreżyserowałem i w którym zagrałem), z którym występowałem na pięciu międzynarodowych festiwalach.

Michał Mroczkowski (1)

Michał Mroczkowski

Rytmika / kształcenie słuchu.

Muzyk, tancerz, animator kultury. Absolwent Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, członek Stowarzyszenia Młodych Animatorów Kultury. Twórca choreografii do spektakli: Pieśń o nocy, Moniuszko, powiedz mi coś na uszko, SiódmegoDirty Dancing Music&Dance Show. Prezentuje się z sukcesami na zawodach tanecznych, pokazach i koncertach w całej Polsce. Na co dzień prowadzi zajęcia taneczne i warsztaty ruchowe w Art of Move Dance Studio. Był producentem międzynarodowego przedsięwzięcia  tanecznego Dance Fusion Festival w Poznaniu (2013,2014), był animatorem podczas 20. Biennale Sztuki dla Dziecka (2015), realizował inicjatywę aktywizującą mieszkańców Miasta Poznań – Roztańczyć Poznań (2014), bierze stały  udział w projektach CK Zamek w Poznaniu – Moja muzyka, Imieniny ul. Św. Marcin, Noc Muzeów, był koordynatorem projektu 5 Zmysłów.Tabu (2016), był rezydentem w ramach programu Rezydenci w Rezydencji w CK Zamek (2016). Współpracuje również z Towarzystwem Muzycznym Schola Cantorum Posnanensis. W sferze jego zainteresowań znajduje się wykorzystanie metody rytmiki w pracy z aktorami i wokalistami, taniec kultury afrokubańskiej czy specyfika gatunku musicalu.

supron

Karolina Supron

Emisja głosu.

Wokalistka na wielu albumach studyjnych, m. in.: Gienek Loska BAND „Hazardzista”, „cudowny świat”, „Jarzynki i przyjaciele”, „Vivaldi jak 300 lat temu”, Maciej Maleńczuk „Tęczowa Swasta”, Stanisława Celińska „Atramentowa”, Stanisława Celińska „Suplement”, De Mono „XXX”, IDA „Prosta historia”, Strachy Na Lachy „Przechodzień o wschodzie”. Na co dzień związana jest ze Szkołą Tańca Współczesnego w Poznaniu, szkołą wokalną „Przestrzeń Głosu”, a także ze studiem aktorskim STA. Stworzyła muzykę do spektakli dyplomowych: „Lalki” reż. D. Abbe (Teatr Nowy, 2016r.), „Gromiwoja wg Arystofanesa” reż. J. Moszkowicza (Studio STA, 2017r.) oraz do „Dupaka” (Scena Wspólna, 2017r.).

Jako aktorka zagrała m. in. w: teledyskach Verby, Dwa Sławy, Palucha („Gdybyś kiedyś“). W 2016 roku wcieliła się w rolę Amy Winehouse (Teatr Wielki, Poznań).

Szubski

Andrzej Szubski

Proza i wiersz.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (1987). W latach 1993-1998 aktor Teatru im. H. Modrzejewskiej w Legnicy. Do roku 2008 aktor Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Do jego ważniejszych ról teatralnych należą rola Dale’a Hardinga w „Locie nad kukułczym gniazdem” Kena Kesey`a w reż. Mai Kleczewskiej, Naczelnika w „Rewizorze” Mikołaja Gogola w reż. Jana Klaty (również w wersji telewizyjnej), Piotra w „Czyż nie dobija się koni?” Horace’a McCoy`a w reż. Mai Kleczewskiej, Wiesława w „Ja jestem zmartwychwstaniem” Przemysława Wojcieszka w reż. autora. Zagrał również Mężczyznę w „Psie, kobiecie, mężczyźnie” Sibylle Berg w reż. Marianne Wendt, Szambelana w „Iwonie księżniczce Burgunda” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza, Wasilija Solonego w „3 siostrach” Antoniego Czechowa w reż. Julki Wiktoriańskiej, Antonia w „Burzy” Williama Szekspira w reż. Arkadiusza Tworusa.
Od dwudziestu lat pracuje z młodzieżą prowadząc warsztaty teatralne.
W zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od września 2008 r. Zagrał w przedstawieniach: „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza (Dyrektor Piórkowski vel Bladaczka, Sługa Franciszek), w „Szarańczy” Biljany Srbljanović w reż. Pawła Szkotaka (Maks), „Mykwie” Piotra Rowickiego w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Żołnierz, Świadek),„Portugalia” Zoltana Egressyego w reż. Iwony Kempy (Bittner), „Krawiec” Sławomira Mrożka w reż. Artura Tyszkiewicza (Klient Ekscelencja / Klient Mnich / Klient Czeladnik), „Panny z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Kawecki, mąż Julci), „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Lichodiejew), „Ich czworo. Obyczaje dzikich” Gabrieli Zapolskiej w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Mąż – Profesor), „Ścianananaświat” Serge Kribusa w reż. Katarzyny Michałkiewicz (Ojciec), „Wieczny kwiecień” Jarosława Jakubowskiego w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Ojciec, Ksiądz Grzesiu), „Kwaśne mleko” Maliny Prześlugi w reż. Uli Kijak (Podstawowa Komórka Społeczna), „Amadeusz” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Hrabia Johann Killian von Strack), „Otello” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Rodrigo), „Opera za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reżyserii Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Jimmy / Żebrak),„Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Nikifor Arsientiewicz Pugaczow, rzeźnik), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Marcellus, oficer / Aktor / Ksiądz),„Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reżyserii Piotra Ratajczaka (Duduś 3 / Prezes), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Helmut Schmidt).

Cichoń

Konrad Cichoń

Improwizacja i proza.

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie.
Ukończył również dwuletnią Policealną Szkołę Aktorską Art-play Doroty Pomykały i Danuty Owczarek.
Kształcił się pod okiem Pawła Miśkiewicza, Jana Peszka, Doroty Segdy, Roman Gancarczyka. Zagrał w przedstawieniu dyplomowym „Dogville” Larsa von Triera w reż. Aleksandry Popławskiej (Billy) oraz „Marii Stuart” Friedricha Schillera w reż. Szymona Kaczmarka (hrabia Leicester).
Od września 2016 roku w zespole Teatru Polskiego w Poznaniu.

Obecnie gra w następujących spektaklach:
„Sceny myśliwskich z Dolnej Bawarii”, Martin Sperr, w reż. Grażyny Kanii
„Hymn do miłości” Marty Górnickiej, w reż. Marty Górnickiej
„Malowany ptak” wg J. Kosińskiego, w reż. Mai Kleczewskiej
„Kordian” Juliusz Słowacki w reż. Jakuba Skrzywanka
„Odys” Marcin Cecko w reż. Ewelina Marciniak
„Wielki Fryderyk” A. Nowaczyński w reż. Jana Klaty, lejtnant Tadeusz von Krasicki
„27 GRUDNIA” w reż. Jakuba Skrzywanka
„Śluby PANieńskie” w reż. Andrzeja Błażewicza

Krasina

Barbara Krasińska

Sceny.

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie.

Na Festiwalu Szkół Teatralnych w Bratysławie (1986) zdobyła I nagrodę aktorską za rolę Matki w „Matce” Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Współpracowała m.in. z Teatrem im. Słowackiego w Krakowie, Teatrem STU, Teatrem Ludowym i  Teatrem Lalki i Maski Groteska w Krakowie, Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Teatrem Rozmaitości w Warszawie. Występowała także za granicą, m.in. w: Norwegii (Oslo, Bergen), Wielkiej Brytanii (Londyn, Cambridge, Liverpool).

Współpracuje z Teatrem Biuro Podróży, gdzie w spektaklu „Makbet. Kim jest ten człowiek we krwi” wg „Macbetha” Shakespeare`a, w reżyserii Pawła Szkotaka, zagrała Lady Makbet.

Jej ważniejsze role to: Duniasza w „Ożenku” Mikołaja Gogola (reż. Włodzimierz Kaczkowski), Justysia w „Mężu i żonie” Aleksandra Fredry (reż. Jan Błeszyński), Archibalda w „Wiedźmie” wg M. Sędzikowskiej (reż. Paweł Kamza), Diabeł w „Kochankach piekła” Calderona/ J.M. Rymkiewicza (reż. Marek Fiedor), Polly w „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta (reż. Krzysztof Jasiński), Chłopiec w „Czekając na Godota” Samuela Becketta (reż. Krzysztof Jasiński), Balladyna w „Balladynie” Juliusza Słowackiego (reż. Rudolf Zioło), Sabina w „Czerwonych nosach” Petera Barnesa (reż. Włodzimierz Nurkowski), Amelka w „W małym dworku” Stanisława Ignacego Witkiewicza (reż. Tomasz Obara), Róża w „Bestii i Pięknej” Stanisława Grochowiaka (reż. Włodzimierz Nurkowski), Dama l w „Peepshow” Georga Taboriego (reż. Henryk Baranowski), Żona Geronta w „Lekarzu mimo woli” Moliera (reż. Tomasz Obara), Duch Nocny w „Dziadach cz. III” Adama Mickiewicza (reż. Łukasz Kos, Marek Wrona), Matka w „Kafce” Franzobela ( reż. Tomasz Wysocki).

W Teatrze Polskim w Poznaniu zagrała w „Kobiecie sprzed dwudziestu czterech lat ” Rolanda Schimmelpfenniga w reż. Marka Fiedora (Claudia), „W oczach Zachodu” wg Josepha Conrada w reż. Mateusza Bednarkiewicza (Madame de S.), „Zwyczajnych szaleństwach” Petra Zelenki w reż. Pawła Szkotaka (Sylwia), „Mewie” Antona Czechowa w reż. Pawła Szkotaka (Polina), „Kiedy świat był młody” w reż. Pawła Kamzy (Madame Stefani), „Szarańczy” Biljany Srbljanović w reż. Pawła Szkotaka (Żana, Ćma), „Pomórniku. Kryminale ekologicznym” Olgi Tokarczuk w reż. Emilii Sadowskiej (Duszejko), „Lamencie” Krzysztofa Bizio w reż. Pawła Szkotaka (Ona), „Pannach z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Kazia), „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Telegrafistka, Pielęgniarka), „Ich czworo. Obyczaje dzikich” Gabrieli Zapolskiej w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Żona), „Chłopcu malowanym” Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka (Matka Jacka), „Wiecznym kwietniu” Jarosława Jakubowskiego w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Matka, Pani Ala), „Trupie” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Roberta Phelps), „Otellu” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Emilia, żona Iaga), „Ene due rike fake” Marzeny Matuszak w reż. Joanny Grabowieckiej (Katy),„Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Margarita Iwanowna Pierieswietowa), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Gertruda, królowa Danii, matka Hamleta),„Mizantrop” Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego w reż. Kuby Kowalskiego (Arsena), „Granica” Zofii Nałkowskiej w reżyserii Szymona Kaczmarka (Bogutowa).

Trawkowska

Kornelia Trawkowska

Wiersz.

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (2008).
Zagrała w przedstawieniu dyplomowym „Marat/Sade” Petera Weissa w reż. Krystiana Lupy (Carolina Corday) oraz „Klątwie” Stanisława Wyspiańskiego w reż. Anny Polony (Kaśka).
W latach 2009–2011 była aktorką Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, na deskach którego debiutowała.
Zagrała m.in. w „Orkiestrze Titanic” Christo Bojczewa w reż. Andrzeja Domalika (Ljubka), „Tango Piazzola” Anny Burzyńskiej w reż. Józefa Opalskiego (Maria), „Malavita. Ballady o Mafii” Anny Burzyńskiej w reż. Pawła Szumca (Donna Cicii).
Współpracowała m.in z Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu (Urszula w „Gwałtu, co się dzieje!” Aleksandra Fredry w reż. Macieja Podstawowego; Czarownica/światłość w „Błękitnym Ptaku” Mauricea Maeterlincka w reż. Łukasza Zaleskiego); Teatrem Dramatycznym w Warszawie (Małgorzata i Urzędniczka w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Magdaleny Miklasz; Maryna i Marysia w „Weselu” Wyspiańskiego w reż. Marcina Bartnikowskiego oraz w „Kabarecie na koniec świata” w reż. Kamili Michalak/ Wawrzyńca Kostrzewskiego); Teatrem Guido w Zabrzu („Frelki” w reż. Marcina Gawła).
Grała w spektaklach Teatru Telewizji oraz współpracowała z Teatrem Polskiego Radia.
W zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od maja 2016, gdzie można ją było zobaczyć w spektaklu „Ocalenie” w reż. Macieja Podstawnego (Maria-Kaleria).

Jerzak

Rafał Jerzak

Film.

Rafał Jerzak filmowiec, reżyser, operator. Absolwent PWSFTv i T w Łodzi. Realizator dokumentów( w Polsce i za granicą), kilku filmów fabularnych min:”3km do Raju”, „Afryka”, „Speed Love”. Współpracował z Bartkiem Konopka, Łukaszem Barczykiem, Adamem Sikora, Bogusławem Woloszanskim, Eugeniuszem Korinem. Realizator teledysków i reklam. Z zamiłowania podróżnik, malarz.

foto - Jakub Wittchen, dzięki uprzejmości Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Janusz Orlik

Choreografia i kompozycja tańca.

Janusz Orlik, tancerz, choreograf, pedagog tańca. Po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz w Austrii. Podczas studiów rozpoczął pracę w zespole młodych tancerzy x.IDA Dance Co. Występował w produkcjach choreografów takich jak Olga Cobos, Peter Mika, Catherine Guérin, Rebekka Murgi, Nicole Caccivio, Charlotte Vincent. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre. Janusz tworzy również własne prace choreograficzne. Jest autorem spektakli „Exérèse monobloc” (2004), „a bliźniego swego jak siebie samego” (2006), „Live on stage” (2008), „Święto wiosny” (2011), „Insight” (2013), który został wyróżniony Nagrodą Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla Janusza Orlika i Joanny Leśnierowskiej za najlepszą choreografię przyznaną w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014 oraz „Mute” (2018). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego „nic”. W 2009 roku wziął udział w spektaklu „Happy” Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed, występując w spektaklu „Forces”. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company rozpoczynając pracę nad spektaklem „Ten Men”. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w „Rekonstrukcji” Joanny Leśnierowskiej. W 2012 roku wziął udział we wznowieniu „Horsemeat” Gary Clarke’a. W 2013 roku rozpoczął współpracę z Danielem Landauem. W 2014 roku wystąpił w „… (Rooms by the sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu” autorstwa Joanny Leśnierowskiej, w spektaklu „Skutki niezamierzone” autorstwa Sjoerda Vreugdenhila, „Back to bone” autorstwa Rosalind Crisp oraz „Collective Jumps” autorstwa Isabelle Schad. W roku 2015 wystąpił we fragmencie „Shirtology” Jérôme Bela. W 2016 roku stworzył ruch sceniczny do spektaklu „Ojczyzna” w Teatrze Polskim w Poznaniu. W tym samym roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w polsko-brazylijskim projekcie „Yanka Rudzka Projekt: Zaczyn”. W roku 2018 współpracował przy tworzeniu i wystąpił w polsko-brazylijsko-gruzińsko-armeńskim projekcie „Yanka Rudzka Projekt: Wielogłos”. Pozostałe prace to m.in. „Wysokie obcasy” dla zespołu baletowego Opery Krakowskiej, „Alfa” dla Sceny Tańca Współczesnego z Poznania, „Adagio” dla Teatru Muzycznego w Poznaniu. Poza pracą sceniczną Janusz prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i za granicą. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2011 i 2018.
www.januszorlik.com
foto – Jakub Wittchen, dzięki uprzejmości Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk.

pawlak

Agnieszka Pawlak

Piosenka aktorska.

Sieradzanka urodzona 27 marca w Międzynarodowy Dzień Teatru. Aktorka scen muzycznych, menedżerka artystyczna i animatorka kultury. Absolwentka Aktorstwa Studia aktorskiego STA w Poznaniu. Wykładowca w Studiu aktorskim STA w Poznaniu. Instruktorka teatralna w Gminnym Ośrodku Kultury w Klonowej. Laureatka wielu ogólnopolskich festiwali piosenki polskiej i obcojęzycznej. Zdobywczyni Grand Prix przyznanego przez Ewę Urygę. Nagrodzona również przez Halinę Frąckowiak i Rafała Olbrychskiego. Niegdyś wokalistka sieradzkiego zespołu Oye Mi Canto, grającego muzykę latynoamerykańską. Specjalistka ds. organizacji widowni w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu w sezonie artystycznym 2016/2017. Uzależniona od pracy z ludźmi, prowadzi warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży oraz osób z autyzmem. Aktorka w spektaklach „Niedziela” w reż. Anny Ciszowskiej, „wolnOŚĆ” w reż. Michała Karwowskiego, opieka artystyczna Agaty Biziuk, „ONE albo x scen z życia” w reż. Justyny Machaj, „Sen nocy letniej” w reż. Anny Gryszkówny, „Genesis” w reż. Karola Wróblewskiego.

kapral

Kuba Kapral

Performance.

KUBA KAPRAL – rocznik ’79. Twórca teatralny, happener, dramaturg, prozaik, poeta. Animator działań grup: Koło Gospodyń Miejskich i LUDUCIOS. Współpracował z Teatrem Porywacze Ciał, Teatrem Usta Usta Republika, Teatrem Ósmego Dnia i Teatrem Strefa Ciszy. Członek Teatru Palmera Eldritcha („Jarzenie”, „Alien”, „Animo tristi”) i grupy Circus Ferus („Freak show”, „Serce Polski”, „Manifestacja”, „Bóg zapłać”, „Tragedia w lumpeksie”, „3p”, „Rodzina”).

marzec

Aleksandra Marzec-Hubka

Dykcja i wymowa.

Aleksandra Marzec-Hubka

kulturoznawczyni, trenerka, aktorka offowa, pedagog, logopedka, terapeutka integracji sensorycznej, trenerka głosu, animatorka kulturalna i teatralna dzieci i dorosłych.

Współorganizowała i prowadziła obozy tematyczne w Czechach i na Słowacji w ramach unijnego programu Youth In Action, animatorka  tematycznych zajęć i festynów dla dzieci i rodzin (podczas imprez miejskich, firmowych, LuxArtu). Prowadziła m.in. szkolenia w ramach EFS: Edukacja kulturalna w instytucjach kultury w Toruniu, Bydgoszczy i Grudziądzu, warsztaty dykcyjne na II-VI Warsztatach Aktorskich w Teatrze Polskim w Poznaniu, szkolenia dykcyjne, zajęcia z wymowy i emisji głosu w Polsce i za granicą (m.in. dla osób głuchoniewidomych, niedosłyszących oraz nauczycieli), od 2012 do 2015 roku wykładowca w Studiu Aktorskim przy Teatrze Polskim w Poznaniu (zajęcia z dykcji), od 2017 wykładowca dykcji i impostacji głosu w Studiu Aktorskim STA w Poznaniu. Od 2018 logopedka i terapeutka Integracji Sensorycznej w Ośrodku Rehabilitacji i Terapii dla Dzieci SILOE w Poznaniu. W latach 2010-2016 kierownik marketingu w Teatrze Polskim w Poznaniu. Od 2017 specjalistka ds. promocji i edukacji w Teatrze Animacji w Poznaniu. Wraz z Agnieszką Cienciałą otrzymała wyróżnienie w 21. Biennale Sztuki dla Dzieci Do śmiechu” za interaktywny spektakl plenerowy „Raz, dwa, trzy..wchodzisz Ty! Zabawy podwórkowe”, który była grany w innych polskich miastach oraz Konsulacie Polskim w Hadze. Współorganizatorka i koordynatorka promocji: Festiwalu KONTEKSTY, Innego Festiwalu, Sztuka Szuka Malucha, konkursu dramaturgicznego Metafory Rzeczywistości, Spotkań Teatralnych Bliscy Nieznajomi, Inwazja barbarzyńców. Współpracuje z Fundacją Barak Kultury. Inicjatorka i pomysłodawczyni spektakli tłumaczonych na polski język migowy i z audiodeskrypcją oraz projektu „Dziecięce atelier” zapewniające animacje dla dzieci podczas oglądania spektakli przez ich rodziców w Teatrze Polskim w Poznaniu. W przeszłości związana również z Teatrem Nowym w Poznaniu, Teatrem Strefa Ciszy, Teatrem USG oraz festiwalami: Krakowskie Reminiscencje Teatralne, Maski, Malta. Uczestniczyła w kilkudziesięciu warsztatach rozwojowych, teatralnych, ruchowych i głosowych, a także konferencjach i szkoleniach z zakresu edukacji, marketingu i komunikacji. Aktorka Ba-Ku Teatru oraz Teatru w kropki. Uwielbia się uczyć i zdobywać nowe doświadczenie oraz pomagać w rozwoju innym. Kocha ludzi.

 

Kulas

Dawid Kulas

Taniec klasyczny i ludowy.

6 lat tańczyłem w Zespole Tańca Ludowego POLIGRODZIANIE, gdzie również przez 2 lata byłem jednym z instruktorów dziecięcego zespołu MALI POLIGRODZANIE. Swoją wiedzę i umiejętności przekazuję również studentom i dzieciom w Studiu Aktorskim STA.
Występowałem na wielu scenach w całej Polsce i na świecie. Można mnie spotkać na scenie m.in. w „Dirty Dancing Music&Dance Show”.
Ukończyłem kurs instruktora sportu specjalizacja taniec towarzyski oraz Slavica Dance Basic Instructor.

weglicka

Katarzyna Węglicka

Praca nad spektaklem w Studiu Rodzica.

Wielokrotnie nagradzana za rolę Karli w przedstawieniu „Noc Helvera” w reż. P. Łysaka.
Współpracowała z Teatrem Muzycznym w Poznaniu. Od 2009 współtworzy teatrzyk literacki „Szałaput”, którego spektakle, niosące ukojenie skołatanym duszom współczesnych, można zamówić sobie nawet do domu! Aktywnie współpracowała z radiem Merkury.
Jako pedagog prowadziła zajęcia w XII Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w klasach o profilu teatralnym.
Od sześciu lat gra w prywatnym Moim Teatrze w Poznaniu. Od dwóch lat prowadzi szkolenia z logopedii medialnej.
Aktorka związana z Teatrem Polskim w Poznaniu, w którym zagrała w wielu ważnych spektaklach („Portugalia” Z. Egressy’ego, reż. I. Kempa, „Roberto Zucco” Bernard-Marie Koltès, reż. P. Wodziński, „Dogrywka” G. Spiro, reż. M. Dobrowlańska, „Terroryzm” Oleg i Władimir Priesniakowie, reż. P. Łysak, „Krew” S. Belbel, reż. G. Kania).

 

szumska

Ewa Szumska

Piosenka aktorska w Studiu Rodzica.

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2000) oraz Studium Piosenkarskiego w Poznaniu (1994).

Odnosiła znaczące sukcesy piosenkarskie – w roku 1993 wystąpiła na Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie oraz Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie.
Laureatka XVII Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w roku 1996, gdzie zdobyła drugą nagrodę.
W latach 1994-1996 współpracowała z poznańskim teatrem alternatywnym Obok.
Występowała też przez dwa lata wspólnie z kabaretem AFERA.
Rolą tytułową w sztuce „Nazywam się Isabelle” Jeana-Claude Sussfelda (reż. Piotr Kruszczyński) zagraną w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu wywalczyła, na 40. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych w Kaliszu, w roku 2000 jedną z głównych nagród.
Od roku 2000 jest aktorką Teatru Polskiego w Poznaniu, gdzie zagrała wiele ciekawych ról, między innymi w spektaklach Pawła Łysaka (Feniksana w „Księciu Niezłomnym” Calderona/Słowackiego), Macieja Prusa (Gretka w „Hamlecie wtórym” R. Jaworskiego), Pawła Wodzińskiego (Dziewczynka w „Roberto Zucco” B. M. Koltesa), Grażyny Kani (Dziewczynka/ Zagubiona dziewczynka w „Krwi” Sergi Belbela), Pawła Szkotaka (Anna w „Lamencie” Krzysztofa Bizio, Masza w „Mewie” A. Czechowa), Piotra Kruszczyńskiego (Sonia w „Płatonowie i innych” wg A. Czechowa), Pawła Kamzy (Gośka/Alicja w „Opowieściach argentyńskich” na podstawie twórczości Witolda Gombrowicza), Moniki Dobrowlańskiej (Chalkiope, Kirke, Kreuza w „Mammie Medei” Toma Lanoye`a), Andrzeja Bartnikowskiego (Aneta w „Postępującym zaniku mięśni” autorstwa reżysera). Za rolę Szparki w „Torach” Mileny Marković (reż. Rafał Sabara) na 49. Festiwalu Sterijino Pozorje w Nowym Sadzie (Serbia) w roku 2004, zdobyła główną nagrodę aktorską. Ponadto zagrała w „Zwale” wg Sławomira Shutego w reż. Emilii Sadowskiej (Gocha , Baba 2), „Przyjacielu” Radosława Paczochy w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Siostra), „Złodziejach” („Diebe”) Dei Loher w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Monika Tomason). Zagrała również w: Pannach z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Jola), „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Kochanka Siemplejarowa), „Ocaleniu” wg „Letników” Maksyma Gorkiego oraz „Stalkera” i „Ofiarowania” Andrieja Tarkowskiego w reż. Macieja Podstawnego (Julia), „Kwaśnym mleku” Maliny Prześlugi w reż. Uli Kijak (Mama), „Trupie” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Gina Yaweth), „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reż. Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Lucy Brown / Vixen),  „Samobójcy” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Maria Łukianowna), „Śmierci pracownika” Michała Kmiecika w reż. Iwo Vedrala (z offu),  „Mizantropie” Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego w reż. Kuby Kowalskiego (Klitandra), „Granicy” Zofii Nałkowskiej w reż. Szymona Kaczmarka (Żańcia Ziembiewicz).
Ewa Szumska jest dwukrotną laureatką stypendium Miasta Poznania dla młodych twórców (1996, 2003).

hedzik

Ula Hedzik

Piosenka w Studiu 16-.

Ulyana Hedzik (pl. Ula Gedzik) – wokalistka jazzowa, skrzypaczka, dyrygent. Pochodzi z mieszanej, polsko-ukraińsko-białoruskiej muzycznej rodziny. W wieku 7 lat rozpoczęła naukę gry na skrzypcach. Zarówno w trakcie nauki w Collegium Muzycznym w Brześciu (Białoruś), jak i po jego ukończeniu aktywnie występowała w licznych konkursach i festiwalach w Polsce oraz na Białorusi. Edukacje kontynuowała na Akademii Muzycznej w Gdańsku. Na bierząco wykorzystując nabyte umiejętności, brała udział w wielu projektach i studenckich inicjatywach muzycznych. Ostatnio uczestniczyła w nagraniach płyty KILAR, która zdobyła nagrodę Fryderyka.

Obecnie studiuje wokalistykę jazzową na Akademii Muzycznej w Poznaniu (II stopień) oraz działa w kilku projektach w roli wokalistki jak i również skrzypaczki. Próbuje swoich sił w komponowaniu muzyki.

rylewicz

Blanka Rylewicz

Plastyka teatralna w Studiu 16-.

Absolwentka Wzornictwa i Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Rysuje i ilustruje. W 2018 roku odbyła się jej pierwsza samodzielna wystawa „Rysunki z podróży” w Poznańskim Peryskopie. Prowadzi autorskie warsztaty artystyczne dla dzieci, między innymi w Centrum Kultury Zamek. Projektantka gier edukacyjnych – Wywrotka i zabawek dla dzieci – Kilocki, Zwierzaki Lipaki. Interesuje się edukacją Alternatywną.

foto koch 003

Dorota Abbe

Improwizacja.

Dorota Abbe jest z wykształcenia aktorką i romanistką. W 2000 roku ukończyła wydział aktorski na PWSFTviT w Łodzi. Przez 11 lat związana była z Wrocławskim Teatrem Współczesnym, w latach 2001 i 2003 zasłużyła na miano najlepszej aktorki sezonu. W 2007 roku odznaczona została brązowym medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od października 2011 jest aktorką Teatru Nowego w Poznaniu.
Spełnia się również jako pedagog i reżyser. Prowadzi zajęcia w poznańskim studiu aktorskim STA, pracuje z licealistami oraz z dziećmi z niepełnosprawnościami.
W 2013 roku, z kilkorgiem rezydentów Ośrodka dla Bezdomnychw Szczepankowie, stworzyła Grupę TeatralnąWikingowie z którą zrealizowała trzy spektakle.
Współpracuje również z Centrum Sztuki Dziecka i Sceną Wspólną. Wyreżyserowała tam kilka czytań performatywnych, a w 2017 r. odbyła się premiera spektaklu “Jeremi się ogarnia. LOL.” w jej reżyserii.
W sierpniu 2018 r. Dorota Abbe założyła Fundację Na Marginesie, której celem jestpropagowanie ideałów tolerancji i poszanowania godności osobistej oraz ideologicznej, przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniom,  za pośrednictwem sztuki i edukacji.

paula

Paula Głowacka

Praca z ciałem w Studiu 16-.

Paula Głowacka – aktorka, performerka. Z teatrem związana od czasów nastoletnich za sprawą Studio Teatralnego przy Teatrze im. J. Osterwy w Gorzowie Wielkoposlkim. W przeszłości związana z kilkoma teatrami alternatywnymi. Absolwentka Studio Aktorskiego STA w Poznaniu, gdzie obecnie prowadzi zajęcia pracy z ciałem. Pisze, śpiewa. Obecnie współpracuje m.in. z Chórem Kobiet, Teatrem Polskim w Poznaniu, Teatrem Miejskim w Lesznie.